Renlighed om natten - 3 år

7. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Renlighed om natten - 3 år

Kære Helen

Et spørgsmål vedrørende min ældste på 3 år.

Hvordan "træner" man renlighed om natten? Han har siden han blev 3 været renlig om dagen. Har i perioder haft uheld, hvor han har tisset i bukserne - dette har jeg dog ikke, som jeg også har skrevet til dig tidligere, betragtet som uheld men snarere dovenskab :-) Der er ikke længere problemer med at få ham ud at tisse.

Nu til det med natten - hvornår er det lige, at de bliver klar til det? Han har altid tunge bleer om morgenen. Han vågner aldrig om natten og kommer derfor ikke på toilet om ...

Annonce

... natten. Han tisser altid af, inden han bliver puttet, og drikker ikke voldsomme mængder væske om aftenen.

Hvad kan man så gøre? - altså, jeg mener, hvis vi tager bleen af ham, så ender vi da bare med et gennemblødt lagen :-) Skal dog tilføje, at jeg absolut ikke har et problem med, at han ikke er renlig om natten - som med alle andre ting (bortset fra hans sprog, men det er en helt anden snak) så tænker jeg, at det skal da nok komme. Men nu er jeg bare blevet i tvivl om, hvad det lige er man stiller op!

Glæder mig til input :-)

Kærlig hilsen
mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger