Brev:
Renlighed om natten - 3 år
7. februar 2011
Alder:
3 år
Renlighed om natten - 3 år
Kære Helen
Et spørgsmål vedrørende min ældste på 3 år.
Hvordan "træner" man renlighed om natten? Han har siden han blev 3 været renlig om dagen. Har i perioder haft uheld, hvor han har tisset i bukserne - dette har jeg dog ikke, som jeg også har skrevet til dig tidligere, betragtet som uheld men snarere dovenskab :-) Der er ikke længere problemer med at få ham ud at tisse.
Nu til det med natten - hvornår er det lige, at de bliver klar til det? Han har altid tunge bleer om morgenen. Han vågner aldrig om natten og kommer derfor ikke på toilet om natten. Han tisser altid af, inden han bliver puttet, og drikker ikke voldsomme mængder væske om aftenen.
Hvad kan man så gøre? - altså, jeg mener, hvis vi tager bleen af ham, så ender vi da bare med et gennemblødt lagen :-) Skal dog tilføje, at jeg absolut ikke har et problem med, at han ikke er renlig om natten - som med alle andre ting (bortset fra hans sprog, men det er en helt anden snak) så tænker jeg, at det skal da nok komme. Men nu er jeg bare blevet i tvivl om, hvad det lige er man stiller op!
Glæder mig til input :-)
Kærlig hilsen
mig.