Brev:
Hvornår er man klar til at smide bleen?
14. juli 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Hvornår er man klar til at smide bleen?
Hej
Jeg har en dejlig datter på snart 3½ år. Sidste sommer prøvede jeg at pottetræne hende, hvilket helt mislykkedes. Jeg satte bleen på igen, og trøstede mig med, at der kom endnu en sommer.
Vi har nu være igang i nogle dage, og det kører slet ikke. Hun både tisser og laver i bukserne, og siger aldrig til. Hun kommer når hun HAR tisset, og beder om nye bukser. Det virker slet ikke til, at hun har fornemmelse for, hvornår det kommer.
Vi har efterhånden læst mange bøger på det toilet, men vi kommer der kun på min anmodning. Aldrig på hendes.
Jeg troede, at når hun mærkede bukserne blive våde, ville hun få fornemmelse for, at hvornår der sker noget. Er det rent fysiologisk hvornår fornemmelsen melder sig, eller kan man lære dem det ved gentagelse?
Venlig hilsen
En lidt forvasket mor
Ulla