Brev:
Min dreng tisser hele tiden
6. december 2010
Alder:
4 år, 6 mdr.
Min dreng tisser hele tiden
Hej Helen,
Min dreng på 4 ½ tisser hele tiden. Dvs. rigtig mange gange i løbet af morgenen, eftermiddagen og inden sovetid. De har nu også bemærket det i børnehaven. Umiddelbart tænkte jeg at han havde fået en urinvejsinfektion. Men et besøg ved lægen og en urinstix afviste det. Jeg synes ikke at han drikker mere end vanligt og et blodsukkertjek viste 4,1.
Hvad kan det skyldes?
Han har to gange tidligere haft perioder med tics. Kan dette være en dårlig "vane" på lige fod med de tics han havde, som i øvrigt hurtigt gik over igen. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal håndtere dette...
Skal man lade være at påtale det hver gang han skal på toilet eller skal man hjælpe ham med at styre toiletbesøgene. Altså feks. sige: Du har lige tisset 3 gange, jeg synes du skal prøve at vente lidt.? Jeg ved det ikke?
Glæder mig til at høre fra dig.