Brev:
Pottetræning - 3 år, 10 mdr.
16. november 2010
Alder:
3 år, 10 mdr.
Pottetræning - 3 år, 10 mdr.
Hej Helen
Vi har en dreng der fylder 4 til januar - Vi er gået igang med pottetræning for ca. 2 mdr. siden. Ikke fordi han selv har været meget interesseret i at smide bleen, men fordi vi tænkte at det var tid og at der fra børnehaven blev spurgt til det.
Han er et meget stædigt væsen og går gerne sine egne veje. Det at han nu er stor og se hvad de store drenge gør er han pænt ligeglad med.
Han har en lillesøster på 2 der jo bruger ble, så det kan han godt finde på at sige, at Amanda bruger jo ble så derfor må han også.
Vi er der henne, hvor han har ble på om morgen og så bliver den taget af ham i børnehaven efter frokost og så klarer han den nogen lunde frem til aften. Der er et par uheld men det er jo hvad man kan forvente. Han bliver meget sur og ked af det hvis ikke vi giver ham ble på om morgenene og derfor har vi aftalt det andet med børnehaven for at komme i træning.
Vores udfordring ligger i, at han vil kun lave afføring i bleen og da han gik med fuldtid med ble kunne han have afføring mellem 1-3 gange om dagen. Nu holder han på det og det resultere i ondt i maven.
Han har tidligere haft en periode efter at have været syg, hvor vi kæmpede en brag kamp for at få normaliseret hans mave. Derfor er vi meget opmærksomme på at det skal ud for vi vil ikke igennem det en gang til.
Vi har prøvet at forklarer, læse bøger m.m. og endda lavet et belønningsskema for når han har prøvet at sidde på toilettet i ca. 3-5 minutter. Det fanger ham ikke. Han bliver rigtig gal og vil ikke.
Nu er spørgsmålet - Nogle gode råd for vi ved ikke helt om vi evt. bare skal lade ham være i par måneder og prøv igen senere eller ?
Pædagogerne siger også der ude, at han ikke er typen vi kan presse eller overtale, han bliver bare mere stædig og det kommer vi ingen vegne med.
Hilsen