Brev:
Pottetræning - 2 år, 5 mdr.
15. november 2010
Alder:
2 år, 5 mdr.
Pottetræning - 2 år, 5 mdr.
Kære Helen
Vores datter, der blev 2 år i maj måned gør stadig både det ene og det andet i bleen.
Hun har i lang tid (næsten et halvt år) løbet væk fra os når hun skulle lave stort - altså ind i et andet rum. Og er vi f.eks. i byen kommer hun nu også og spørger: "hvor skal jeg prutte" og går så ind i et andet rum, som vi viser hende.
Vi var begyndt at skynde os på potten med hende når hun løb væk. Og hun ville egentlig også gerne sidde der - og også på toilettet på en "potte" med stige. Hun kunne sidde der længe, men der er aldrig kommet nogen gevinst. Faktisk synes jeg det et par gange har ført til, at der først er kommet gevinst over et døgn efter - og at hun nogle gange næsten har haft lidt ondt i maven/været lidt pylret. Derfor stoppede jeg egentlig med det igen, fordi jeg tænkte at hun måske ikke var klar.
Det er tydeligt, at hun kan mærke, når det er på vej og forstår at hun skal gøre det i toilettet/på potten, men der kommer ikke rigtig noget når hun så sidder der.
Nu er hun også begyndt ind imellem at sidde og sige "nu tisser jeg", men der løber hun ikke væk. Det er først kommet her indenfor de sidste par uger.
Jeg tænker nu - om vi bare skal vente til hun selv efterspørger at komme på potte, om vi skal tage bleen af hende, eller indføre faste potterutiner - altså på faste tider på dagen, eller hvad der er det rigtige lige nu?
Jeg skal lige fortælle, at hun blev storesøster i maj (da hun fyldte 2 år), men jeg tror ikke det har haft nogen betydning for det her.
Mange hilsner
Trine