Pottetræning - 2 år, 5 mdr.

15. november 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Pottetræning - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen

Vores datter, der blev 2 år i maj måned gør stadig både det ene og det andet i bleen.

Hun har i lang tid (næsten et halvt år) løbet væk fra os når hun skulle lave stort - altså ind i et andet rum. Og er vi f.eks. i byen kommer hun nu også og spørger: "hvor skal jeg prutte" og går så ind i et andet rum, som vi viser hende.

Vi var begyndt at skynde os på potten med hende når hun løb væk. Og hun ville egentlig også gerne sidde der - og også på toilettet på en "potte" med stige. Hun kunne sidde der længe, men der er aldrig kommet nogen gevinst. Faktisk synes jeg det et par gange har ført til, at der først er kommet gevinst over et døgn efter - og at hun nogle gange næsten har haft lidt ondt i maven/været lidt pylret. Derfor stoppede jeg ...

Annonce

... egentlig med det igen, fordi jeg tænkte at hun måske ikke var klar.

Det er tydeligt, at hun kan mærke, når det er på vej og forstår at hun skal gøre det i toilettet/på potten, men der kommer ikke rigtig noget når hun så sidder der.

Nu er hun også begyndt ind imellem at sidde og sige "nu tisser jeg", men der løber hun ikke væk. Det er først kommet her indenfor de sidste par uger.

Jeg tænker nu - om vi bare skal vente til hun selv efterspørger at komme på potte, om vi skal tage bleen af hende, eller indføre faste potterutiner - altså på faste tider på dagen, eller hvad der er det rigtige lige nu?

Jeg skal lige fortælle, at hun blev storesøster i maj (da hun fyldte 2 år), men jeg tror ikke det har haft nogen betydning for det her.

Mange hilsner

Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.