Brev:
Afføring i bukserne
13. oktober 2010
Alder:
2 år, 11 mdr.
Afføring i bukserne
Hej Helen.
Vores datter Selina bliver 3 år til november og blev storesøster i maj.
For ca 1 mdr siden tog vi bleen af hende, da hun virkede meget interesseret i det, vi blev enige om at se hvordan det gik, ellers fik hun bare en ble på igen.
Den første uge gik rigtig godt både med at tisse på wc/potte og lave stort på wc, så en dag kalder hun at hun ska lave og jeg siger bare gå på wc, da jeg står med lillesøster som græder, skal lige siges at hun har haft kolik i 3 mdr, så det har ikke været sjovt for Selina med alt den skrig og skrål.,
Selina laver på wc men kommer til at lave lidt på brættet, bagefter kommer hun til at lave i bukserne og bliver meget ked af det, siden den dag har hun konstant lavet i bukserne, hun er helt bevidst om det, hun går for sig selv og kommer og siger hun har lavet i bukserne og siger adrrr.
I de første uger tog vi det meget roligt og sagde, det gør ikke noget men husk næste gang er det på wc eller potten, vi spurgte dagplejen og hun sagde at det skal nok komme, for vi var jo meget i tvivl om hun skulle have en ble på igen, men vi synes det ville være synd for hende når hun ikke har nogen uheld med tis, hun sover også uden ble, har kun haft 2 uheld.
Så startede hun i børnehave for 14 dage siden og vi fortalte hun ikke gik med ble men at hun lavede i bukserne, og det tog pædagogerne meget roligt og sagde det skal nok komme.
Problemet bliver bare ikke bedre, hun laver 1 gang daglig i bukserne, oftest herhjemme, vi har prøvet at stoppe hende når hun skal til at lave, og sige hun skal gå på wc, vi har prøvet at give hende en ble på og sagt hun gerne må lave i den, men hun bliver fuldstændig hysterisk og nægter at få den på, vi har prøvet at tage hendes elskede dvd-film og sagt hvis hun laver på wc eller potte får hun dem igen, vi har lokket med store gaver osv.
Sidste fredag snakkede jeg med en pædagog fra børnehaven og hun sagde at hun ville drøfte det med hendes kollegaer og deres sundhedsplejerske, for hun havde ikke lige stødt på det problem før, men hun synes ikke vi skulle give hende en ble på fast eller til at lave i.. Jeg har også snakket med min sundhedsplejerske, og hun havde heller ikke noget råd.
Vi er virkelig frusteret og ked af det på hendes vegne,
Har vi taget bleen af for tidligt?
Er det opmærksomhed hun mangler?
Kan det have noget at gøre med at hun blev storesøster?
Hun er en meget dygtig pige, både sprogligt, motorisk og socialt.
Håber du kan hjælpe os, da jeg ikke kan se nogen løsning
P.s når hun har lavet og vi siger det må du ikke i bukserne, så siger hun jo man må og griner
Venlig Hilsen
fra en bekymret mor