Afføring i bukserne

13. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Afføring i bukserne

Hej Helen.

Vores datter Selina bliver 3 år til november og blev storesøster i maj.

For ca 1 mdr siden tog vi bleen af hende, da hun virkede meget interesseret i det, vi blev enige om at se hvordan det gik, ellers fik hun bare en ble på igen.

Den første uge gik rigtig godt både med at tisse på wc/potte og lave stort på wc, så en dag kalder hun at hun ska lave og jeg siger bare gå på wc, da jeg står med lillesøster som græder, skal lige siges at hun har haft kolik i 3 mdr, så det har ikke været sjovt for Selina med alt den skrig og skrål.,

Selina laver på wc men kommer til at lave lidt på brættet, bagefter kommer hun til at lave i bukserne og bliver meget ked af det, siden den dag har hun konstant lavet i bukserne, hun er helt bevidst om det, hun går for sig selv og kommer og siger hun har lavet i bukserne og siger adrrr.

I de første uger tog vi det meget roligt og sagde, det gør ikke noget men husk næste gang er det på wc eller potten, vi spurgte dagplejen og hun sagde at det skal nok komme, for vi var jo meget i tvivl om hun skulle have en ble på igen, men vi synes det ville være synd for hende når hun ikke har nogen uheld med tis, hun sover også uden ble, har kun haft 2 uheld.

Så startede hun i børnehave for 14 dage siden og vi fortalte hun ikke gik med ble men at hun lavede i ...

Annonce

... bukserne, og det tog pædagogerne meget roligt og sagde det skal nok komme.

Problemet bliver bare ikke bedre, hun laver 1 gang daglig i bukserne, oftest herhjemme, vi har prøvet at stoppe hende når hun skal til at lave, og sige hun skal gå på wc, vi har prøvet at give hende en ble på og sagt hun gerne må lave i den, men hun bliver fuldstændig hysterisk og nægter at få den på, vi har prøvet at tage hendes elskede dvd-film og sagt hvis hun laver på wc eller potte får hun dem igen, vi har lokket med store gaver osv.

Sidste fredag snakkede jeg med en pædagog fra børnehaven og hun sagde at hun ville drøfte det med hendes kollegaer og deres sundhedsplejerske, for hun havde ikke lige stødt på det problem før, men hun synes ikke vi skulle give hende en ble på fast eller til at lave i.. Jeg har også snakket med min sundhedsplejerske, og hun havde heller ikke noget råd.

Vi er virkelig frusteret og ked af det på hendes vegne,
Har vi taget bleen af for tidligt?

Er det opmærksomhed hun mangler?

Kan det have noget at gøre med at hun blev storesøster?

Hun er en meget dygtig pige, både sprogligt, motorisk og socialt.

Håber du kan hjælpe os, da jeg ikke kan se nogen løsning

P.s når hun har lavet og vi siger det må du ikke i bukserne, så siger hun jo man må og griner

Venlig Hilsen
fra en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder