Brev:
Toilettræning - 17 mdr.
6. oktober 2010
Alder:
17 mdr.
Toilettræning - 17 mdr.
Hej Helen
Vores søn, som nu er 16 mdr er startet i vuggestue pr 1.sept, hvilket vi er rigtig glade for, da vi virkelig kan se hvordan han bliver trænet / stimuleret på en helt anden måde en hos dagplejemoderen, hvor han startede, men der er lige noget vi undrer os lidt over.
Den anden dag var vi til forældremøde og da blev det sagt, at det vil være en god ide snart at købe todelt undertøj, da de i vuggestuen begynder at sætte børn i 1 1/2-årsalderen på toilettet, da de selv begynder at vise interesse herfor i denne alder, og børnene kan ligeledes selv begynde at trække underbukserne op og ned. Er det ikke for tidligt? Jeg troede først at toilettræning kom på tale ved 2-3-års alderen.
Vi har ellers fuld tillid til pædagogerne, men skal nok lige vænne os til, at tingene går lidt stærkere på mange områder efter vuggestuestart. Bøjlen røg feks af den høje stol efter et par uger i vuggestuen og nu går det fint med selv at kravle op og ned af den.
Mange hilsner fra Ws mor