Brev:
Tisser i bukserne - 3 år, 8 mdr.
2. september 2010
Alder:
3 år, 8 mdr.
Tisser i bukserne - 3 år, 8 mdr.
Kære Helen,
Så må jeg igen trække på din erfering og gode råd :)
Amilia startede i børnehave for over et år siden. Hun er super glad for det, har mange venner, som hun også leger med herhjemme og hos dem.
Nu er der opstået et problem, som har stået på i et par måneder nu... Hun tisser i bukserne næsten dagligt ovre i børnehaven. Jeg oplever sjældent uheld herhjemme. Hun har været blefri og næsten uden uheld siden hun var 2 år og nogle måneder. Der har aldrig været problemer med at gå på toilettet ellers - heller ikke i børnehaven.
Jeg tænker, at hun måske er meget optaget af lege, sine venner osv., at hun ikke synes hun har tid til at gå på toilettet, før det er for sent, men jeg forstår ikke hvorfor det er kommet så pludseligt?
Skal jeg reagere og skal jeg være bekymret for at der ligger noget dybere bag?
Jeg har snakket med én af pædagogerne om det, som sagde at hun ikke havde en forklaring, men at de havde faste toilet-tider, hvor alle børnene tisser, men det hjælper åbenbart ikke? Så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre? Og hvad skal jeg sige til Amilia, når det sker, så hun forstår at hun altså skal gå på toilettet, men uden at skælde ud?
Håber du har nogle forslag :)
De bedste hilsner
Amilias mor