Tisser i bukserne - 3 år, 8 mdr.

2. september 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Tisser i bukserne - 3 år, 8 mdr.

Kære Helen,

Så må jeg igen trække på din erfering og gode råd :)

Amilia startede i børnehave for over et år siden. Hun er super glad for det, har mange venner, som hun også leger med herhjemme og hos dem.

Nu er der opstået et problem, som har stået på i et par måneder nu... Hun tisser i bukserne næsten dagligt ovre i børnehaven. Jeg oplever sjældent uheld herhjemme. Hun har været blefri og næsten uden uheld siden hun var 2 år og nogle måneder. Der har aldrig været problemer med at gå på toilettet ellers - heller ikke i børnehaven.

Jeg tænker, at hun måske er meget optaget af lege, sine venner osv., at ...

Annonce

... hun ikke synes hun har tid til at gå på toilettet, før det er for sent, men jeg forstår ikke hvorfor det er kommet så pludseligt?

Skal jeg reagere og skal jeg være bekymret for at der ligger noget dybere bag?

Jeg har snakket med én af pædagogerne om det, som sagde at hun ikke havde en forklaring, men at de havde faste toilet-tider, hvor alle børnene tisser, men det hjælper åbenbart ikke? Så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre? Og hvad skal jeg sige til Amilia, når det sker, så hun forstår at hun altså skal gå på toilettet, men uden at skælde ud?

Håber du har nogle forslag :)

De bedste hilsner
Amilias mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to