Brev:
Renlighed og pottetræning
2. september 2010
Alder:
19 mdr.
Renlighed og pottetræning
Kaere Helen
Tusind tak for dit sidste svar. Hans middagslur er blevet kortet saa han sover fra ca. 12.15 til 14.00. I loebet af ugen skal han vaekkes, men i weekenderne naar min mand og jeg er der vaagner han som regel af sig selv ca. halv to. Og tror det virker! Nu sover han i hvert fald fra ca. 8-8.30 til 6.30-7 (nogle gange vaagner han kl 6 men heldigvis ikke foer det!). Det har i hvert fald vaeret saadan de sidste to uger saa haaber det fortsaetter...
Men mit spoergsmaal denne gang er egentlig ang pottetraening. Han har laenge givet besked saa straks han havde lavet affoering og ville gerne skiftes og ofte ogsaa naar han bare havde tisset. Nu er han begyndt at komme til mig foer han skal lave affoering og siger poo poo og saa gaar vi ud paa badevaerelset sammen. Men han vil ikke rigtig potten. Faktisk vil han ikke sidde ned men kun staa op, saa maa holde potten ind under. I morges var foerste gang det saadan rigtig lykkedes, men som sagt stod han op saa det er lidt vanskeligt. Ved at det er lidt tidligt og du anbefaler altid at man ikke skal presse dem med pottetraening, men han virker jo som han selv vil... bare ikke med potte eller andre siddestillinger!!
Vi har den fordel, at han kan loebe med numsen bar det meste af dagen naar han er hjemme grundet varmen saa det er jo en stor hjaelp i denne henseende, men skal rejse hjem til Danmark om lidt over en maaned og der bliver det jo lidt anderledes. Skal jeg give ham trainingpants paa eller fortsaette med rigtig ble?
I oeverigt virker han til at vaere mere bevidst om naar han skal lave poo poo end naar han skal tisse. Det sker saadan lidt mere spontant. Siger dog ogsaa ofte naar han skal tisse...
Tak for en super god og nyttig brevkasse!