Renlighed og pottetræning

2. september 2010

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Renlighed og pottetræning

Kaere Helen

Tusind tak for dit sidste svar. Hans middagslur er blevet kortet saa han sover fra ca. 12.15 til 14.00. I loebet af ugen skal han vaekkes, men i weekenderne naar min mand og jeg er der vaagner han som regel af sig selv ca. halv to. Og tror det virker! Nu sover han i hvert fald fra ca. 8-8.30 til 6.30-7 (nogle gange vaagner han kl 6 men heldigvis ikke foer det!). Det har i hvert fald vaeret saadan de sidste to uger saa haaber det fortsaetter...

Men mit spoergsmaal denne gang er egentlig ang pottetraening. Han har laenge givet besked saa straks han havde lavet affoering og ville gerne skiftes og ofte ogsaa naar han bare havde tisset. Nu er han begyndt at komme til mig foer han skal lave affoering og siger poo poo og saa gaar vi ud paa badevaerelset sammen. Men han vil ikke rigtig potten. Faktisk vil han ikke sidde ned men kun staa op, saa ...

Annonce

... maa holde potten ind under. I morges var foerste gang det saadan rigtig lykkedes, men som sagt stod han op saa det er lidt vanskeligt. Ved at det er lidt tidligt og du anbefaler altid at man ikke skal presse dem med pottetraening, men han virker jo som han selv vil... bare ikke med potte eller andre siddestillinger!!

Vi har den fordel, at han kan loebe med numsen bar det meste af dagen naar han er hjemme grundet varmen saa det er jo en stor hjaelp i denne henseende, men skal rejse hjem til Danmark om lidt over en maaned og der bliver det jo lidt anderledes. Skal jeg give ham trainingpants paa eller fortsaette med rigtig ble?

I oeverigt virker han til at vaere mere bevidst om naar han skal lave poo poo end naar han skal tisse. Det sker saadan lidt mere spontant. Siger dog ogsaa ofte naar han skal tisse...

Tak for en super god og nyttig brevkasse!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre