Toilet træning

31. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Toilet træning

Hej Helen

Det er ved at være længe siden, men alt har bare været godt. Vores datter er nu 25 måneder og udvikler sig så meget. Har haft 3 måneder uden sygdom hvilket har gjort underværker for hele familien og især hendes udvikling.

Lige en lille status på hendes nuværende niveau. I dag er hun en udvendt pige, som snakker meget og føler sig meget tryg i sin hverdag. Hendes tidligere utryghed overfor familiemedlemmer er totalt væk og hun krammer alle og jubler, når der kommer gæster. Hun er meget social, og i dagplejen får vi at vide, at hele energiniveauet bliver løftet, når hun er der. Hun kommenterer alt og er begyndt at efterligne vores formuleringer. Snakker mere og mere i sætninger på 2-3 ord.

For 1,5 måned siden begyndte hun at blive meget interesseret i toilettet og ville prøve at sidde på det. I starten satte jeg hende bare på med tøjet på så det ikke virkede for overvældende. Så ville hun have bleen af og sagde tis. Så prøvede hun det nogle gange om ugen uden der kom noget. Så en dag tissede hun på toilettet. Så nu kan jeg mærke, at hun har lært, ...

Annonce

... hvordan hun skal gøre fysiologisk, når hun skal tisse. Tisser næsten hver gang hun bliver sat på toilettet og har også lavet stort nogle gange. Vil også gerne tisse på toilettet ved dagplejeren, eller når vi har været på besøg andre steder.

På nuværende tidspunkt er det hende som siger tis, og så går vi ud og tisser. Ikke hver dag, men tit når hun bliver skiftet.

Jeg synes der er rigtig mange tegn på, at hun er ved at være klar, selvom jeg hele tiden tænker, at det kan jo ikke passe for det er jo lidt tidligt. Har svært ved at vurdere om hun kan holde sig i 3 timer.

Når hun laver pølser komme hun ikke altid at siger til bagefter, men føler det er, fordi hun så er gået i gang med at lege og ikke gider afbrydes for at skifte ble. Nogle gange er vi gået på toilettet, når jeg kunne se nu var det ved at være tid og med succes hver gang.

Skal jeg bare se tiden an, eller skal vi prøve, at indføre toilettider hver gang vi skal noget. Vil ikke presse hende, men vil selvfølgelig heller ikke misse åbningen :-)

Ser frem til dine tanker om emnet.

Venlig hilsen
forældrene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder