Laver stort i bukserne

30. august 2010

Kategori:
Alder:
4 år, 1 mdr.

Laver stort i bukserne

Hej Helen!

Det går bare rigtig godt for vores store dreng på godt 4 år med at gå på toilettet. Der kommer ind i mellem lidt dråber i underbukserne, men det tager vi med. Han virker glad og stolt over, at han ikke bruger ble længere. Han smed den endeligt sidst i juni måned.

Det eneste problem er, at han ind i mellem laver stort i bukserne. Det måske i snit en gang med 1-2 ugers mellemrum, så det er slet ikke et problem i hverdagen. Det er typisk hvis han er særligt optaget af et eller andet, eller hvis vi ...

Annonce

... er i byen. Typisk vil han gøre det, når han lige har spist, og vi er derfor ekstra opmærksomme på at hjælpe ham på toilet, hvis han lige har spist og vi er i byen. Her kommer der sjældent noget, men fem minutter efter kan det alligevel komme i bukserne... Hvad er det lige der går galt?

Heldigvis går det for det meste godt, så jeg vil være træt af at skulle til at give ham ble på igen, da han formentlig ville tage det som et nederlag. Hvordan tackler vi bedst, når han har uheld i bukserne?

Med venlig hilsen
LM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre