Når aldrig på toilettet - 2 år, 9 mdr.

19. august 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Når aldrig på toilettet - 2 år, 9 mdr.

Kære Helen.

Først tak for dine tidligere svar på vores spørgsmål. Denne gang er vi i tvivl om hvordan vi skal håndtere problemer vdr det at blive renlig.

Vores dreng går i et børnehus og for ca 4 mdr. siden begyndte han, at komme mere og mere i børnehaven, og det blev hurtigt permanent og han trives der virkelig. Kort tid efter han startede dér, sagde han, at nu var han en stor dreng og så skulle han ikke bruge ble mere. Vi gav det en chance og det gik rigtigt fint faktisk, med et par uheld ind imellem. Men da vi i slutningen af Juli havde ferie begyndte han at små-tisse i bukserne og havde ikke tid til at gå på toilettet. Jeg havde en mistanke om at det kunne skyldes blærebetændelse da han havde snakket om at det gjorde ondt når han tissede, men det fik vi ...

Annonce

... undersøgt og det var ikke tilfældet.

Nu har det stået på i ca 3 uger og vi er tilbage i hverdagen, men han når faktisk aldrig på toilettet inden der kommer lidt i underbukserne, med undtagelse af når det er afføring. Man kan tit se at han skal tisse, men han siger at det skal han ikke, men så pludselig finder han ud af at det skulle han jo.
Vi gør ikke noget større nummer ud af det. Siger at han bare må få nogle tørre bukser på og prøver at forklare at man sagtens kan komme tilbage og lege når man har tisset, men det virker ikke rigtigt.

Hvordan bør vi håndtere det? Har ikke lyst til at tvinge ham til faste "wc-tider". Han skal iøvrigt snart være storebror, kan det evt have noget med det at gøre?

Håber på at få et par råd.

På forhånd tak,
Venlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder