Brev:
Når aldrig på toilettet - 2 år, 9 mdr.
19. august 2010
Alder:
2 år, 9 mdr.
Når aldrig på toilettet - 2 år, 9 mdr.
Kære Helen.
Først tak for dine tidligere svar på vores spørgsmål. Denne gang er vi i tvivl om hvordan vi skal håndtere problemer vdr det at blive renlig.
Vores dreng går i et børnehus og for ca 4 mdr. siden begyndte han, at komme mere og mere i børnehaven, og det blev hurtigt permanent og han trives der virkelig. Kort tid efter han startede dér, sagde han, at nu var han en stor dreng og så skulle han ikke bruge ble mere. Vi gav det en chance og det gik rigtigt fint faktisk, med et par uheld ind imellem. Men da vi i slutningen af Juli havde ferie begyndte han at små-tisse i bukserne og havde ikke tid til at gå på toilettet. Jeg havde en mistanke om at det kunne skyldes blærebetændelse da han havde snakket om at det gjorde ondt når han tissede, men det fik vi undersøgt og det var ikke tilfældet.
Nu har det stået på i ca 3 uger og vi er tilbage i hverdagen, men han når faktisk aldrig på toilettet inden der kommer lidt i underbukserne, med undtagelse af når det er afføring. Man kan tit se at han skal tisse, men han siger at det skal han ikke, men så pludselig finder han ud af at det skulle han jo.
Vi gør ikke noget større nummer ud af det. Siger at han bare må få nogle tørre bukser på og prøver at forklare at man sagtens kan komme tilbage og lege når man har tisset, men det virker ikke rigtigt.
Hvordan bør vi håndtere det? Har ikke lyst til at tvinge ham til faste "wc-tider". Han skal iøvrigt snart være storebror, kan det evt have noget med det at gøre?
Håber på at få et par råd.
På forhånd tak,
Venlig hilsen
S