Brev:
Problem med at blive renlig
26. juli 2010
Alder:
4 år, 3 mdr.
Problem med at blive renlig
Hej Helen
Vores dreng på 4 år, har smidt bleen for næsten 4 måneder siden.. Han har ingen problemer med at løbe på toilettet herhejmme og tisse. Problemet er bare at når han skal lave stort, så gemmer han sig stadig og gør alt hvad han kan for at holde afføringen tilbage selvom han lige har været ude på toilettet. I børnehaven gør han begge dele i bukserne og det ender som regel med at de giver ham ble på. De har dog fat i ham og sender ham på toilettet ca. 1 gang i timen.
Vi har snakket med vores tilknyttet sundhedsplejske og hun nævnte det kunne være hård mave. Vi har givet ham sveskegrød og juice, og problemet løste sig for en kort periode hjemme, dog ikke i børnehaven..
Han var så sent som i dag på toilettet herhjemme hvor han sad og tegnede og læste en bog, uden at der kom noget ud.. 2 min efter gemmer han sig bag gardinet eller værelset og gør det i bukserne..
Vi har prøvet på den pædagogiske måde, den søde og den hårde måde, og ingen af delene hjælper.. Vi har endda "bestukket" ham med en Nintendo som belønning, fordi han var dygtig for en periode. Denne Nintendo har vi taget fra ham igen, og sagt han ikke får lov at spille før han lærer at gå på toilettet hjemme og i børnehaven.
Dette giver rigtig mange dumme konfrontationer både hjemme og i børnehaven.
Hvad stiller vi op?
Om 2 uger har vi ferie, er der noget i forbindelse med ferien vi kan forbedre ham / os på?
Hilsen
De underbuks-vaskende forældre..