Brev:
Det der med potten - 10 mdr.
13. juli 2010
Alder:
10 mdr.
Det der med potten  - 10 mdr.
Kære Helen
Vores lillesøster er nu knapt 11 mdr, kæmper for at lære at kravle - hun er lidt tung i det, og at hun har haft nogle nerver i klemme i nakken hjælper nok heller ikke på den motoriske udvikling. Men alt i alt går det rigtigt fint.
Jeg har et spørgsmål vedr. brug af potte: Hun har altid haft lidt svært ved at komme afføring, trods vand, sveske, lactulose etc. En dag da hun lå der og trykkede uden held, satte jeg hende over på storesøsters potte, og så kom der gang i maven. Det var som om toiletstillingen gjorde det nemmere for hende - og den metode har vi brugt siden, når hun begynder at trykke. Der ligger ikke noget dybere ønske om at hun skal smide bleen hurtigt, og blive renlig bag brug af potten - jeg er helt med på at det først kommer ved tre-års alderen - det er bare det der fungerer for os. Jeg nævnte det i forbifarten for vores egen SP, og hun så helt forkert ud i ansigtet, selvom jeg forklarede omstændighederne bag det.
Så nu er jeg kommet helt i tvivl om jeg uforvarende påfører lillesøster et potte-traume, som hun skal bruge meget af sit voksne liv på at bearbejde, eller om det er ok at være pragmatisk, når det nu fungerer for hende pt?
Nogen tanker?
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor