Vil ikke afføring på toilettet

10. juni 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Vil ikke afføring på toilettet

Hej Helen

Jeg mangler et godt råd mht. vores datter på 4 år.

Hun går selv på toilettet og tisser, eller kommer og siger at hun skal tisse, hvorefter vi så hjælper med at tørre hende.
Det er der ingen problemer med.

Når hun skal lave afføring, vil hun ikke lave det på toilettet. Hun kommer nogle gange og siger, at hun vil have ble på, men det er oftest hjemme. Når hun har lavet, får hun bleen af og underbukser på igen. Nogle gange beder hun om at få en ny ble på, da hun siger at hun skal lave mere.

I børnehaven beder hun ikke om at få ble på, så hun enten holder ...

Annonce

... sig, eller laver det i sine underbukser.

Det er ret frustrerende, at hun ikke vil lave det på toilettet, for hun kan jo godt mærke, hvornår hun skal.

Hun har enkelte gange lavet lidt på toilettet, men jeg tror, at det har været i forbindelse med at hun skulle tisse, og der så kom afføring med.

Vi vil helst ikke bare lade hende gå med ble hele tiden, da hun jo gerne vil og kan tisse på toilettet.

Hun sover også med ble om natten.

Vi har prøvet med en belønning, da hun havde lavet på toilettet, men da hun havde fået den, stoppede hun med det.

På forhånd tak

Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina