Brev:
Vil ikke afføring på toilettet
10. juni 2010
Alder:
4 år
Vil ikke afføring på toilettet
Hej Helen
Jeg mangler et godt råd mht. vores datter på 4 år.
Hun går selv på toilettet og tisser, eller kommer og siger at hun skal tisse, hvorefter vi så hjælper med at tørre hende.
Det er der ingen problemer med.
Når hun skal lave afføring, vil hun ikke lave det på toilettet. Hun kommer nogle gange og siger, at hun vil have ble på, men det er oftest hjemme. Når hun har lavet, får hun bleen af og underbukser på igen. Nogle gange beder hun om at få en ny ble på, da hun siger at hun skal lave mere.
I børnehaven beder hun ikke om at få ble på, så hun enten holder sig, eller laver det i sine underbukser.
Det er ret frustrerende, at hun ikke vil lave det på toilettet, for hun kan jo godt mærke, hvornår hun skal.
Hun har enkelte gange lavet lidt på toilettet, men jeg tror, at det har været i forbindelse med at hun skulle tisse, og der så kom afføring med.
Vi vil helst ikke bare lade hende gå med ble hele tiden, da hun jo gerne vil og kan tisse på toilettet.
Hun sover også med ble om natten.
Vi har prøvet med en belønning, da hun havde lavet på toilettet, men da hun havde fået den, stoppede hun med det.
På forhånd tak
Lene