Brev:
Renlighed, parathed
8. juni 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Renlighed, parathed
Hej Helen!
Jeg har lige nogle spr. ang. renlighed og det at smide bleen.
Mathilde er nu 2.5 år og på alle måder et nemt og veltilpas barn.
Ifht renlighed har vi i et par månder øvet lidt på at komme på toilet (vi har købt et brædt m stige til vores toilet), og hun har i en lang periode syntes det var spændende at sidde på det. der er dog sjældnet kommet noget.
På det seneste har hun dog fuldkommet nægtet det, og vil heller ikke potten i dagplejen.
Det skal dog lige nævnes at jeg er gravid (termin 1 .7) og har bækkenløsning, og da vores eneste toilet ligger på 1.salen, har jeg været lidt slem til at skifte hende nedenunder, hvis det bare var en tisse ble.
Dagplejemor syntes vi skal sætte hårdt ind og øve meget (nu da det er sommer) men jeg føler slet ikke hun er klar, hverken mentalt el fysisk (hun siger fx ikke når hun har noget i bleen).
Tænker også lidt at hun jo lige om lidt skal være storesøster, så det jo nok ikke er her vi skal starte projektet.
Forpasser vi tidspunket hvis vi ikke gør det nu. V har forsat tænkt os at lege/øve det men ikke, at hun skal sidde der. vil nødigt gøre det til noget negativt.
Hun er høj af sin alder og har et rigtig godt sprog, så hun bliver nemt set som ældre end hun er.
Med venlig hilsen
Lisa