Brev:
Renlighedstræning - nu ?
25. maj 2010
Alder:
2 år, 8 mdr.
Renlighedstræning - nu ?
Hej Helen
Jeg skriver til dig ang vores datter på 2 år og 8 mdr. Hun har i lang tid haft interesse i at sidde på toilettet og næsten hver gang hun sidder på toilettet lykkes det hende at tisse og et par enkelte gange har hun også lavet stort på toilettet.
Hvis vi spørger hende om hun skal tisse er svaret næsten altid nej. Vi har netop været på ferie i varmen i 10 dage og tænkte vi ville træne lidt når nu hun kunne gå rundt i trusser. Det har været med svingende succes. Vi har flere gange dagligt sagt til hende at "nu skal vi lige ud og tisse" fx inden vi skulle i poolen, inden vi skulle på tur, når vi står op osv. og næsten hver gang med "gevinst". Nogle gange godt nok en meget lille tår. Hun siger selv at "nu er tissekonen tom" når hun har tisset.
Hun har afføring meget regelmæssigt - oftest dagligt om formiddagen hvorfor vi har forsøgt at sætte os hos hende og læse en bog på den tid af dagen men uden gevinst.
Hun kommer dog aldrig og siger at hun skal tisse, men indimellem siger hun at hun gerne vil skiftes når hun har tisset.
Jeg er nu i tvivl om hvordan vi skal komme videre i "projektet". Jeg vil meget nødigt give hende nederlag med tis eller aff i bukserne og er i tvivl om hvorvidt vi skal fortsætte eller vente nogle mdr endnu til det er mere sommer? Hun skal være storesøster til juli og jeg gå ud fra vi under alle omstændigheder vil opleve "tilbagefald" i forbindelse med dette.
Håber du kan hjælpe mig videre med mine overvejelser.
Med venlig hilsen
Claras mor.