Brev:
Renlighed - 3 år, 4 mdr.
24. maj 2010
Alder:
3 år, 4 mdr.
Renlighed - 3 år, 4 mdr.
Hej Helen
Min søn nærmer sig snart de 3½ år og vi vil gerne hjælpe ham på en god måde til at komme af med bleen.
Vores søn viser interesse for toilettet, ved at trække ud i det, han spørger os hvad vi laver når vi er på wc osv.
Dog vil han ikke selv indrømme når han har lavet i bleen, og det er en lang slåskamp nogle gange, for bare at få lov til at skifte ble.
Vi siger til ham hver gang på en pæn måde, at han skal komme til mor og far når han har lavet i bleen, så vi kan skifte den, så han ikke får en rød numse.
Vi har forsøgt at vente på at han kommer og siger, at han har lavet noget i bleen, hvilket bare resulterer i, at han går rundt med en lorteble i lang tid, og får en rød numse.
Jeg synes jo det virker uendelig langt fra det her til at han kan smide bleen.
Vi har købt en potte, men den bruger han mest til at sætte bamse på en gang i mellem.
Børnehaven støtter ikke rigtig op om projektet. De skifter bare troligt ble, og venter på at vi gør noget. Men hvad skal vi gøre? Det kunne være dejligt hvis han lærer at smide bleen mens det er sommer, da vinter og flyverdragter ikke lige er den sjoveste sæson at smide bleer i, synes jeg.
Er det bare stadig at vente ind til at selv siger at han vil på wc? Lige meget om han når at blive 4 år?
Vi har overvejet at købe et børnesæde til toilettet for evt at gøre det lidt sjovere og attraktivt. Ved dog ikke hvordan det vil blive modtaget.
Hilsen
Tanja