Renlighed - 3 år, 4 mdr.

24. maj 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Renlighed - 3 år, 4 mdr.

Hej Helen

Min søn nærmer sig snart de 3½ år og vi vil gerne hjælpe ham på en god måde til at komme af med bleen.

Vores søn viser interesse for toilettet, ved at trække ud i det, han spørger os hvad vi laver når vi er på wc osv.

Dog vil han ikke selv indrømme når han har lavet i bleen, og det er en lang slåskamp nogle gange, for bare at få lov til at skifte ble.

Vi siger til ham hver gang på en pæn måde, at han skal komme til mor og far når han har lavet i bleen, så vi kan skifte den, så han ikke får en rød numse.

Vi har forsøgt at vente på at han kommer og siger, at han har lavet noget i bleen, hvilket bare resulterer i, at han går rundt med en lorteble i lang tid, og får en rød numse.

Jeg synes ...

Annonce

... jo det virker uendelig langt fra det her til at han kan smide bleen.

Vi har købt en potte, men den bruger han mest til at sætte bamse på en gang i mellem.

Børnehaven støtter ikke rigtig op om projektet. De skifter bare troligt ble, og venter på at vi gør noget. Men hvad skal vi gøre? Det kunne være dejligt hvis han lærer at smide bleen mens det er sommer, da vinter og flyverdragter ikke lige er den sjoveste sæson at smide bleer i, synes jeg.

Er det bare stadig at vente ind til at selv siger at han vil på wc? Lige meget om han når at blive 4 år?

Vi har overvejet at købe et børnesæde til toilettet for evt at gøre det lidt sjovere og attraktivt. Ved dog ikke hvordan det vil blive modtaget.

Hilsen
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

31. december 2023 | Sovevaner | 3 år, 1 mdr.

Sove arrangement - fortsættelse af sidste brev

Kære Helen. Tak for dit input til mit sidste brev. Det meste af det du...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin