Brev:
Er min datter syg?
24. juni 2004
Alder:
3 år
Er min datter syg?
Kære Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min datter på 3 år, som jeg troede der muligvis kunne have fået enkoprese. Jeg fik dit svar meget hurtigt, hvilket jeg takker for.
Men jeg er stadig bekymret.
Jeg vil give dig en mere detaljeret forklaring denne gang. Min datter bliver 3 år gammel til August og bruger stadig ble. Hun har altid haft normal afføring, indtil her for ca. 1 måned siden. I den måned der nu er gået har hun for hver gang, når hun skal lave puha samlede ben, står helt stiv, spænder hele kroppen og bliver meget sur, hvis jeg siger noget til hende.
Det tyder jo på, at hun nu er blevet mere bevist om, at der kommer noget i bleen, som du også har skrevet til mig og at det er normalt i hendes alder. Det tror jeg også gerne. -
Men problemet er, at der ikke kommer ikke meget afføring ud. Nogen gange er der næsten kun bremsespor og alligevel lugter det forfærdeligt, men jeg lader hende gå med bleen indtil der kommer mere ud. Når jeg så har skiftet hende, så kan hun lave igen kort tid efter. Og sådan kan det fortsætte næsten hele dagen, hvilket jeg er meget træt af og selvfølgelig også meget bekymret.
Jeg nævnte i tidligere brev, at hendes afføring lugter næsten som kloakslam. - Det har en forfærdelig lugt. Altså afføring har jo en grim lugt, men dette her er slemt!
Hun får stadig sin natflaske. Nogen gange vil hun have om dagen, jamen så får hun en lille om dagen. Jeg tvivler, at det er grund til alt det overnævnte. Sådan var det jo ikke tidligere, for en måned siden.
Eller kan det være fordi hun spænder det hele i sig, eller måske værre såsom dårlige tarme?
Nu har det stået på i en måned. - Jeg har ikke været hos lægen, fordi jeg ville se tiden an. Det kunne jo være hun havde spist noget som hun ikke kunne tåle/fået dårlig mave af, men det fortsætter og jeg er nu nødt til at kontakte lægen.
Håber alligevel på, at høre fra dig. Du kunne måske fortælle mig hvad der kan være galt.
Med venlig hilsen
Den Bekymede Mor