Er min datter syg?

24. juni 2004

Kategori:
Alder:
3 år

Er min datter syg?

Kære Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min datter på 3 år, som jeg troede der muligvis kunne have fået enkoprese. Jeg fik dit svar meget hurtigt, hvilket jeg takker for.

Men jeg er stadig bekymret.

Jeg vil give dig en mere detaljeret forklaring denne gang. Min datter bliver 3 år gammel til August og bruger stadig ble. Hun har altid haft normal afføring, indtil her for ca. 1 måned siden. I den måned der nu er gået har hun for hver gang, når hun skal lave puha samlede ben, står helt stiv, spænder hele kroppen og bliver meget sur, hvis jeg siger noget til hende.

Det tyder jo på, at hun nu er blevet mere bevist om, at der kommer noget i bleen, som du også har skrevet til mig og at det er normalt i hendes alder. Det tror jeg også gerne. -

Men problemet er, at der ikke kommer ikke meget afføring ud. Nogen gange er der næsten kun bremsespor og alligevel lugter det forfærdeligt, men jeg lader hende gå med bleen indtil der kommer mere ud. Når jeg så har skiftet hende, så ...

Annonce

... kan hun lave igen kort tid efter. Og sådan kan det fortsætte næsten hele dagen, hvilket jeg er meget træt af og selvfølgelig også meget bekymret.

Jeg nævnte i tidligere brev, at hendes afføring lugter næsten som kloakslam. - Det har en forfærdelig lugt. Altså afføring har jo en grim lugt, men dette her er slemt!

Hun får stadig sin natflaske. Nogen gange vil hun have om dagen, jamen så får hun en lille om dagen. Jeg tvivler, at det er grund til alt det overnævnte. Sådan var det jo ikke tidligere, for en måned siden.

Eller kan det være fordi hun spænder det hele i sig, eller måske værre såsom dårlige tarme?

Nu har det stået på i en måned. - Jeg har ikke været hos lægen, fordi jeg ville se tiden an. Det kunne jo være hun havde spist noget som hun ikke kunne tåle/fået dårlig mave af, men det fortsætter og jeg er nu nødt til at kontakte lægen.

Håber alligevel på, at høre fra dig. Du kunne måske fortælle mig hvad der kan være galt.

Med venlig hilsen
Den Bekymede Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt