Brev:
Ulykkelig pottetræning
16. maj 2010
Alder:
21 mdr.
Ulykkelig pottetræning
Hej Igen
Lige til næste spørgsmål:o)
Min søn smed bleen i påsken. Han blev 3 år i januar. Siden da er min datter blevet meget interesseret i at gå på potten. Hun siger flere gange om dagen: Tis og prøver at tage bukserne af. Når vi skifter hende, får hun som regel lov til at sætte sig på potten. Nogle gange går det galt, og hun har tisset ved siden af. Enten når hun har rejst sig og er gået væk fra potten, eller når hun er på puslebordet igen, og skal have ble på. Så bliver hun simpelthen så ulykkelig. Som om hun ved, det er "forkert". Vi trøster hende og sige pyt med det osv... Men så kan det ikke gå hurtigt nok med at få ble på igen.
I dag kom hun rendene med potten efter at have fået bleen af, og mindsanten om hun ikke tisser derpå. Hun bliver enormt stolt og vi roser hende.
Men er det ikke tidligt, hun får så stor interesse for det? Og hvorfor reagerer hun så voldsomt ved de små "uheld"? Vil gerne lige understrege, at vi på ingen måde, opfordrer hende til at bruge potten, men giver hende lov, når hun ønsker det. Er der ingen potte, sidder hun gerne på toilettet..
Hvordan tackler vi det her?
Mange hilsner
Jannie