Ulykkelig pottetræning

16. maj 2010

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Ulykkelig pottetræning

Hej Igen

Lige til næste spørgsmål:o)

Min søn smed bleen i påsken. Han blev 3 år i januar. Siden da er min datter blevet meget interesseret i at gå på potten. Hun siger flere gange om dagen: Tis og prøver at tage bukserne af. Når vi skifter hende, får hun som regel lov til at sætte sig på potten. Nogle gange går det galt, og hun har tisset ved siden af. Enten når hun har rejst sig og er gået væk fra potten, eller når hun er på puslebordet igen, og skal have ble på. Så bliver hun simpelthen så ulykkelig. Som om hun ved, det er "forkert". Vi trøster hende og sige ...

Annonce

... pyt med det osv... Men så kan det ikke gå hurtigt nok med at få ble på igen.

I dag kom hun rendene med potten efter at have fået bleen af, og mindsanten om hun ikke tisser derpå. Hun bliver enormt stolt og vi roser hende.

Men er det ikke tidligt, hun får så stor interesse for det? Og hvorfor reagerer hun så voldsomt ved de små "uheld"? Vil gerne lige understrege, at vi på ingen måde, opfordrer hende til at bruge potten, men giver hende lov, når hun ønsker det. Er der ingen potte, sidder hun gerne på toilettet..

Hvordan tackler vi det her?

Mange hilsner

Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder