Brev:
Laver i bukserne - 3 år, 6 mdr.
21. april 2010
Alder:
3 år, 6 mdr.
Laver i bukserne - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dreng på 3,5 år. Han stoppede med at bruge ble for 4 mdr siden. Det gik rigtig fint og hurtigt fik han styr på både urin og aff. De uheld han havde i begynderfasen var på legepladsen i børnehaven - nok fordi han ikke nåede ind på toilet.
Siden har der været perioder, hvor han har haft fuldstændig styr på det og også perioder af få dage, hvor det er gået knap så godt. Det er ALTID i børnehaven at han har uheld - jeg tænker at det kan være fordi han har travlt med en leg.
Nu er han jo som sagt 3,5år og han har aldrig uheld herhjemme eller når vi er i byen med ham, men til gengæld går det dagligt galt i børnehaven - endda med afføring. Han tisser ikke i bukserne, men næsten hver dag har han lavet i bukserne. Pædagogerne siger at de kan lugte det, så tit og ofte kommer han heller ikke og siger det.
Det er som oftest på legepladsen at det går galt.
Jeg har talt med ham om, at det kun er ham der kan mærke når han skal på toilet og at han skal gå ind på toilet. Det er han helt med på! :-) Det kræver jo et mindre bad, så jeg er utrolig flov og ked af det når jeg henter ham og det har været galt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er ret sikker på, at det ikke er uheld. Han kan jo godt mærke at det kommer og i andre sammenhænge kan han ligefrem holde sig, hvis tidspunktet er upassende. Jeg har tilbudt ham, at han kunne få ble på igen, det vil han IKKE!!! Hvad gør jeg???
Han er netop holdt op med at have ble på om natten, da den var tør hver morgen.
Venlig hilsen R