Brev:
Klar til toilettet?
23. juni 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Klar til toilettet?
Hejsa
Ja, så kommer der lige et spørgsmål mere om renlighed.
For 2 uger siden fandt min søn på 3 1/2 år ud af, at han kunne styre det der med at tisse selv. Så han tissede vældigt hele weekenden og havde faktisk ingen uheld.
Problemet er bare, at han kun vil tisse udenfor, altså ikke på toilettet. Når han nu var så god til at kontrollere det, synes vi ikke han skulle have ble på i børnehaven. Så det har han ikke haft i 2 uger nu.
Hans motivation er meget svingende. Han er meget svær at få på toilettet, men det er lykkedes og han har endda også lavet stort. Derhjemme tisser og skider han bare i bukserne eller på gulvet - og virker fuldstændig ligeglad og ikke motiveret. Et par gange har han sagt, at det er vores skyld, fordi vi ikke har givet ham ble på.
Jeg er lidt i tvivl om vi bare skal indstille os på, at det tager meget lang tid med ham eller om vi skal vente lidt.
Som person er han midterbarn, fræk, lidt ukoncentreret og meget følsom - bruger stadig sut.