Brev:
Renlighedstræning - 3 år, 8 mdr.
12. april 2010
Alder:
3 år, 8 mdr.
Renlighedstræning - 3 år, 8 mdr.
Hej Helen!
Jeg har tidligere skrevet til dig om vores søn på godt tre et halvt år vedr renlighedstræning. Han er meget interesseret i at læse diverse bøger om toilet/pottetræning og om madens vej igennem kroppen. Lige for tiden fylder de "frække" ord meget i hans sprog. Han er tydelig opmærksom på når han prutter, feks er det sjovt at gøre i badet... Men han har stadig ikke den mindste interesse i at skulle på toilet.
Vil vi skyde os selv i foden ved at begynde at indføre faste toliettider nu? Jeg er ret overbevist om, at han ikke selv begynder at vise mere interesse for projektet foreløbig, - det er som om, han har besluttet, at det er noget han ikke vil...
Hvis vi på et tidspunkt indfører faste toliettider, skal vi så i samme ombæring også gøre det for lillebror på 2 år og 4 måneder? Så det ligesom bliver noget vi bare naturligt gør allesammen... Selvfølgelig velvidende at lillebror formentlig er længere tid om at blive renlig.
Med venlig hilsen
DM