Kom nu af ble!

9. april 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Kom nu af ble!

Hej Helen.

Vors dejlige søn på snart 3½ år bruger stadig ble.

Han smider den nogle gange, især når han leger med sine venner der ikke bruger ble. Han husker bare ikke at fortælle når han skal tisse eller lave stort og det resulterer så i våde bukser.

Vi sætter ham på toilettet med specialbræt til ham 4 gange om dagen, hvor vi tænker at han skal tisse, men "tissemanden kan ikke" - som han siger:-)

I børnehaven sidder han også på toilettet, men heller ikke der kommer der noget ud.

Han "glemmer" at sige når han har lavet stort, hvilket ofte fører til "skæld ud". Når man spørger ham og det lugter langt væk, siger han nej. Vi har prøvet alle mulige måder at ...

Annonce

... opmuntre ham til at sige det. Jeg tror ikke han bryder sig om at blive skiftet i børnehaven.

Herhjemme siger han det nogle gange men langt fra hver gang :-(

Hvordan pokker får vi ham vænnet af med bleen?
Jeg ved godt vi går en god tid i møde nu, men han siger altså ikke til når han skal lave noget.

Vi ved når han går for sig selv at nu skal han lave stort, også så opmuntrer vi ham til at gøre det på toilettet, læser en historie i mens, giver ham en bog så han sidder selv osv. men ikke tale om.

SUK synes han er en stor dreng nu. Han kan ikke ligge på puslebordet mere og ærligt talt er hans afføringer altså store og ikke særlig lækre nu han er så stor.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2