Brev:
Kom nu af ble!
9. april 2010
Alder:
3 år, 5 mdr.
Kom nu af ble!
Hej Helen.
Vors dejlige søn på snart 3½ år bruger stadig ble.
Han smider den nogle gange, især når han leger med sine venner der ikke bruger ble. Han husker bare ikke at fortælle når han skal tisse eller lave stort og det resulterer så i våde bukser.
Vi sætter ham på toilettet med specialbræt til ham 4 gange om dagen, hvor vi tænker at han skal tisse, men "tissemanden kan ikke" - som han siger:-)
I børnehaven sidder han også på toilettet, men heller ikke der kommer der noget ud.
Han "glemmer" at sige når han har lavet stort, hvilket ofte fører til "skæld ud". Når man spørger ham og det lugter langt væk, siger han nej. Vi har prøvet alle mulige måder at opmuntre ham til at sige det. Jeg tror ikke han bryder sig om at blive skiftet i børnehaven.
Herhjemme siger han det nogle gange men langt fra hver gang :-(
Hvordan pokker får vi ham vænnet af med bleen?
Jeg ved godt vi går en god tid i møde nu, men han siger altså ikke til når han skal lave noget.
Vi ved når han går for sig selv at nu skal han lave stort, også så opmuntrer vi ham til at gøre det på toilettet, læser en historie i mens, giver ham en bog så han sidder selv osv. men ikke tale om.
SUK synes han er en stor dreng nu. Han kan ikke ligge på puslebordet mere og ærligt talt er hans afføringer altså store og ikke særlig lækre nu han er så stor.
Hilsen