Hård mave og bange for at lave stort

3. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Hård mave og bange for at lave stort

Hej Helen.

Helene er nu 2,5 år og en meget fremmelig pige på alle punkter - undtagen ble og toilettræning.

Vi har det sidste halve år døjet med hendes hårde mave, manglende appetit. Sagen er den at hun hver gang hun laver afførring ikke kommer af med ret meget af gange. Vi snakker en lille finger negl størrelse og hun presser længe for at det kommer ud. Selv siger hun at det er en stor prut... men jeg tror faktisk hun føler at det er. Dette kan hun gøre op til 5-8 gange på en dag.

Vi har været ved lægen 2 gange og senest for ca 2.5 mdr siden. Her ordinerede han Movicol og ellers havde vi en samtale om at det er en ond cirkel. Vi støtter Helene meget og fortæller hende at hun skal gøre det færdigt for det virker som om at hun er bange for at presse det ud. Tror ikke hun kan lide følelsen. Hun er bevidst om hvornår det sker og oftest siger hun nu tisser jeg i bleen, eller nu skal jeg lave stort.

Movicolen gav vi hende hver dag i et par uger og det hjalp betydeligt. Vi fik en ...

Annonce

... gladere pige der spiste fint. Derefter er vi gået til at give hende det hver 3 dag da det blev for tyndt men nu får hun det hver anden dag, men det hjælper ikke som første periode.

Jeg har givet hende Microlax 2 gange i det halve år- første gang kom det efter de 15 min men anden gang - græd hun og ville ikke sidde ned. Det var om morgenen og hun kom i dagpleje og hun fik det først ud ved 10 tiden! Alså ca 2 timer efter... I dagplejen er hun glad men spiser ikke voldsomt, herhjemme kan hun faktisk gå uden at få noget, kun youghurten spiser hun fast herhjemme. Tilbyder hende alt såsom svesker, figner og i den dur. Også havregrøden som hun ellers elsker er hun gået fra at spise. Hun er meget selektiv og kræsen når det gælder mad.

Det er frusterende for os som forælde da vi kan mærke hendes humør er meget påvirket af det, og at "medicinen" ikke virker som vi gerne ville. Har du nogle gode råd til hvordan vi kommer videre? vi har prøvet med laktulose uden effekt..

Med venlig hilsen
Sole

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!