Brev:
Manglende afføring og mavesmerter
9. februar 2010
Alder:
5 mdr.
Manglende afføring og mavesmerter
Hej Helen
I søndags var vi desværre nødsaget til at lægge et klyx på vores søn efter aftale med vagtlægen. Han havde ikke haft afføring i 3 dage. Nu er der igen gået 2 dage og stadigvæk ikke sket noget. Vi giver ham Lactulose mod forstoppelsen. Vi er oppe på 2x2,5 ml pr. dag (Han vejer 7 kilo) og vi har fået at vide at vi ikke må give mere.
Hans afføring da den kom ud var hård cirka 10 cm og derefter blød. Så det virker som om der har siddet en prop.
Hans mave fungerer ikke som den skal, han presser, piver, bliver helt rød i hovedet og gylper hans mad op men der kommer ingenting ud! Han presser mange gange om dagen men han kommer ikke af med noget.
Det påvirker selvfølgelig hans humør idet jeg har bemærket at han sover meget mere end han plejer og bliver også hurtigere pyldret og gider heller ikke lege / pjatte så meget som han normalt gider.
Flere har anbefalet mig movicol da lactulosen ikke rigtig har givet resultat og han piver når han prutter og har ubehag.
- Hvad kender du til dette ?
Jeg er gået tilbage til nutramigen fra grøn allomin og jeg håber at dette kan være med til at hjælpe ham.
- Mit andet spørgsmål er, hvorlænge skal min søn have problemer med sin mave, inden jeg kan kræve at der bliver ledt efter en årsag?
Jette