Manglende afføring og mavesmerter

9. februar 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Manglende afføring og mavesmerter

Hej Helen

I søndags var vi desværre nødsaget til at lægge et klyx på vores søn efter aftale med vagtlægen. Han havde ikke haft afføring i 3 dage. Nu er der igen gået 2 dage og stadigvæk ikke sket noget. Vi giver ham Lactulose mod forstoppelsen. Vi er oppe på 2x2,5 ml pr. dag (Han vejer 7 kilo) og vi har fået at vide at vi ikke må give mere.

Hans afføring da den kom ud var hård cirka 10 cm og derefter blød. Så det virker som om der har siddet en prop.

Hans mave fungerer ikke som den skal, han presser, piver, bliver helt rød i hovedet og gylper hans mad op men der kommer ingenting ud! Han presser mange gange om dagen men ...

Annonce

... han kommer ikke af med noget.

Det påvirker selvfølgelig hans humør idet jeg har bemærket at han sover meget mere end han plejer og bliver også hurtigere pyldret og gider heller ikke lege / pjatte så meget som han normalt gider.

Flere har anbefalet mig movicol da lactulosen ikke rigtig har givet resultat og han piver når han prutter og har ubehag.

- Hvad kender du til dette ?

Jeg er gået tilbage til nutramigen fra grøn allomin og jeg håber at dette kan være med til at hjælpe ham.

- Mit andet spørgsmål er, hvorlænge skal min søn have problemer med sin mave, inden jeg kan kræve at der bliver ledt efter en årsag?

Jette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre