Pige på snart 9 tisser i bukserne om dagen

10. juni 2004

Kategori:
Alder:
9 år

Pige på snart 9  tisser i bukserne om dagen

Hej

Min steddatter (som jeg har kendt i 2 år) er snart 9 og skal snart i 3 klasse - vi har et problem og har været alle undersøgelser igennem hos specialist + intet fysisk er ivejen med hende - vi har fået trænings program og yderligere trænet hver anden time i lang tid med at minde hende om at gå på toilettet. Men lige lidt hjælper det.

Vi forsøger at minde hende om det så blidt som muligt, men med en fast hånd dvs. holde planen. Men her efter ½ års øvelse tisser hun stadig i bukserne og hendes underbukser er altd våde når vi spørger efter det.

Meget kort er hun en meget usikker pige som næsten altid glemmer alt man siger til hende og ret gråd labil - hun svarer altid først 3 gang man spørger og virker som om hun er i en anden verden halvdelen af tiden vi er sammen med hende - vi har fået kontakt til skolens PPR og har booked møder med hele netværket efter sommerferien - men er der noget vi yderligere kan gøre for at hjælpe hende ...

Annonce

... til at lære at mærke, hvornår hun skal på toilettet - har du et godt råd?

Hun går til motorik på skolen og er i det hele taget ret meget efter de andre børn følelsesmæssigt, men intellektuelt er hun helt på højde...derfor fortsætter hun i 3 klasse selv om hun rent psykisk er et par år bagud for udvikling.

Det begynder nemlig at blive synd for hende at hun altid render rundt med en plamage bagpå hvis vi ikke kigger efter og checker engang imellem og de andre børn og lærere siger i skolen at hun lugter, så hvad kan vi gøre pt for at afhjælpe situationen?

Jeg er godt klar over at der skal gøres en indsats på det udviklingsmæssige plan hos hende.

Skolen siger hun er meget drevet af sine impulser stadigvæk og det kan jeg også nikke genkenden til, da hun kan have for vane at stikke sin næse i skridtet på mig og lege hund - det er ligefrem ikke noget en snart 9-årig burde gøre, der burde være en grænse sat i hendes hoved for længe siden.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

13. november 2023 | Sovevaner | 10 år

10årig bange for ikke at kunne sove

Kære Helen Vores datter på 10 år er lige pludselig begyndt at sove rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor