Brev:
Pige på snart 9 tisser i bukserne om dagen
10. juni 2004
Alder:
9 år
Pige på snart 9  tisser i bukserne om dagen
Hej
Min steddatter (som jeg har kendt i 2 år) er snart 9 og skal snart i 3 klasse - vi har et problem og har været alle undersøgelser igennem hos specialist + intet fysisk er ivejen med hende - vi har fået trænings program og yderligere trænet hver anden time i lang tid med at minde hende om at gå på toilettet. Men lige lidt hjælper det.
Vi forsøger at minde hende om det så blidt som muligt, men med en fast hånd dvs. holde planen. Men her efter ½ års øvelse tisser hun stadig i bukserne og hendes underbukser er altd våde når vi spørger efter det.
Meget kort er hun en meget usikker pige som næsten altid glemmer alt man siger til hende og ret gråd labil - hun svarer altid først 3 gang man spørger og virker som om hun er i en anden verden halvdelen af tiden vi er sammen med hende - vi har fået kontakt til skolens PPR og har booked møder med hele netværket efter sommerferien - men er der noget vi yderligere kan gøre for at hjælpe hende til at lære at mærke, hvornår hun skal på toilettet - har du et godt råd?
Hun går til motorik på skolen og er i det hele taget ret meget efter de andre børn følelsesmæssigt, men intellektuelt er hun helt på højde...derfor fortsætter hun i 3 klasse selv om hun rent psykisk er et par år bagud for udvikling.
Det begynder nemlig at blive synd for hende at hun altid render rundt med en plamage bagpå hvis vi ikke kigger efter og checker engang imellem og de andre børn og lærere siger i skolen at hun lugter, så hvad kan vi gøre pt for at afhjælpe situationen?
Jeg er godt klar over at der skal gøres en indsats på det udviklingsmæssige plan hos hende.
Skolen siger hun er meget drevet af sine impulser stadigvæk og det kan jeg også nikke genkenden til, da hun kan have for vane at stikke sin næse i skridtet på mig og lege hund - det er ligefrem ikke noget en snart 9-årig burde gøre, der burde være en grænse sat i hendes hoved for længe siden.