Brev:
Vil selv af med bleen
24. januar 2010
Alder:
4 år
Vil selv af med bleen
Hej Helen
Ja nu har jeg ikke brug for et godt råd fra dig. Denne gang omhandler det storebror som bliver 4 år i februar.
Vi prøvede i sommers at tage bleen af ham da vi og børnehaven mente at han var klar til det. Men det var han ikke, det gav for mange nederlag så bleen kom på igen.
Han har de sidste pr mdr været god til at gå på toilet og tisse. I tirsdags meddelte han nede i børnehaven at han ikke ville have ble på mere for nu "er jeg en stor dreng". De tog bleen af ham og sagde at så skulle han huske at gå på wc. Det gik rigtig fint de første 2 dage. Men nu tisser han og laver stort i underbukserne hele tiden... Han kommer først og siger når det er for sent.
Vi har snakkede med ham om at han skal huske at komme og sige til så han kan side på toilettet.
I går var det rigtig slemt så da ville far give ham en ble på, men det vil han slet ikke. Han blev meget sur at rev bleen i stykker og sagde jeg skal ikke have ble på "jeg er en stor dreng". Han bliver sur og ked af det når vi siger at han skal have ble på. Det er også rigtig fint at han er så langt til at han ikke vil have ble på, men hvordan får vi ham det skridt videre til at han siger til når han skal tisse og lave stort.
Jeg tror ikke vi får ham til at bruge ble igen..
Det skal lige siges at han har ble på om natten og nogle morgener er den tør.
Lillesøster på 17 mdr er begyndt at sidde lidt på potten, hun kommer nogle gange selv og siger "tisse" og går ud til potten og så sætter vi hende på potten og hun tisser.
Vi ønsker jo kun at hjælpe og støtte ham.
Hilsen
en glad mor til 2 guldklumper