Vil selv af med bleen

24. januar 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Vil selv af med bleen

Hej Helen

Ja nu har jeg ikke brug for et godt råd fra dig. Denne gang omhandler det storebror som bliver 4 år i februar.

Vi prøvede i sommers at tage bleen af ham da vi og børnehaven mente at han var klar til det. Men det var han ikke, det gav for mange nederlag så bleen kom på igen.

Han har de sidste pr mdr været god til at gå på toilet og tisse. I tirsdags meddelte han nede i børnehaven at han ikke ville have ble på mere for nu "er jeg en stor dreng". De tog bleen af ham og sagde at så skulle han huske at gå på wc. Det gik rigtig fint de første 2 dage. Men nu tisser han og laver stort i underbukserne hele tiden... Han kommer først og siger når det er for sent.

Vi har snakkede med ham om at han skal huske at komme og sige til så han kan side på toilettet.

I går var det ...

Annonce

... rigtig slemt så da ville far give ham en ble på, men det vil han slet ikke. Han blev meget sur at rev bleen i stykker og sagde jeg skal ikke have ble på "jeg er en stor dreng". Han bliver sur og ked af det når vi siger at han skal have ble på. Det er også rigtig fint at han er så langt til at han ikke vil have ble på, men hvordan får vi ham det skridt videre til at han siger til når han skal tisse og lave stort.

Jeg tror ikke vi får ham til at bruge ble igen..
Det skal lige siges at han har ble på om natten og nogle morgener er den tør.

Lillesøster på 17 mdr er begyndt at sidde lidt på potten, hun kommer nogle gange selv og siger "tisse" og går ud til potten og så sætter vi hende på potten og hun tisser.

Vi ønsker jo kun at hjælpe og støtte ham.

Hilsen
en glad mor til 2 guldklumper

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor