Pottetræning eller?

18. december 2009

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Pottetræning eller?

Hej Helen,

Lige et enkelt ekstra spørgsmål ...

Min datter har siden sommerferien brugt potten hos sin dagplejemor. Hun laver både det ene og det andet på den hos hende. Hun kommer også tit selv med potten!

Vi syntes selvfølgelig, at det var og er dejligt, men også lidt tidligt, så vi valgte at vente lidt herhjemme: hun har længe fortalt os inden hun lavede i bleen, men når vi spurgte hende, om hun skulle på potten, så sagde hun bare nej og fortsatte og så skiftede vi bleen bagefter :-)

Nu er hun også begyndt at fortælle os, ...

Annonce

... når hun tisser. Hun kalder det det samme, men jeg har nu endelig gennemskuet, at det også nogle gange er det, hun mener.

Her på det sidste er vi så begyndt at sætte hende på potten om aftenen inden hun skal i bad eller i nattøjet. Hun har flere gange tisset og nu er begyndt både med det ene og det andet.

Tror du virkelig hun er klar til at starte pottetræning allerede, og i så fald hvordan griber vi det bedst an? Hun er selvfølgelig slet ikke klar til at bleen bliver taget af hende endnu!!

Mange hilsner fra en lidt stolt mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder