Smide bleen - 3 år, 1 mdr.

7. december 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Smide bleen - 3 år, 1 mdr.

Kære Helen.

Hos os går det godt. Olivia trives, er glad og utrolig nem.

Jeg skriver fordi vi er dér hvor vi er lidt bekymret for hvad vi skal gøre for, at motivere vores store søn på 3 år til at smide bleen.

Han er opmæksom på hvornår han skal lave stort. Han siger ofte: "Nu laver jeg en buhbad til dig mor". Men når vi så spørger om ikke han vil sidde på potte, eller toilettet med sæde til ham, ja så siger han nej med tydelig streg under.

Vi har prøvet at gøre det "hyggeligt", ved at sidde der med ham, læse en historie, fortælle ham, at når han skal i børnehave er det godt at kunne gå på toilettet selv osv.

Vi har også prøvet at tage bleen af ham herhjemme i ...

Annonce

... weekenderne men det ender med våe bukser.

Han vil jo heller ikke have skiftet ble og vi har et værre hysteri når han skal skiftes. Dette har vi også givet som argumentation for at smide bleen, men det sidder jo ikke mentalt hos ham.

Gad vide om der ligger noget andet til grund, eller om vi bare skal tage det roligt.. (Vi har hørt, at nogle børn kan være bange for en autoritær voksen eller lign. og derfor ikke tør smide bleen). Dette genkender vi dog ikke, men man ved jo aldrig..

Jeg er tom for idéer og har lyttet til råd her, der og alle vegne fra UDEN held.

Vi udstråler ikke at det er et problem over for ham, men prøver at motivere ham.

Hvad gør vi?

Kh
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor