Brev:
Smide bleen - 3 år, 1 mdr.
7. december 2009
Alder:
3 år, 1 mdr.
Smide bleen - 3 år, 1 mdr.
Kære Helen.
Hos os går det godt. Olivia trives, er glad og utrolig nem.
Jeg skriver fordi vi er dér hvor vi er lidt bekymret for hvad vi skal gøre for, at motivere vores store søn på 3 år til at smide bleen.
Han er opmæksom på hvornår han skal lave stort. Han siger ofte: "Nu laver jeg en buhbad til dig mor". Men når vi så spørger om ikke han vil sidde på potte, eller toilettet med sæde til ham, ja så siger han nej med tydelig streg under.
Vi har prøvet at gøre det "hyggeligt", ved at sidde der med ham, læse en historie, fortælle ham, at når han skal i børnehave er det godt at kunne gå på toilettet selv osv.
Vi har også prøvet at tage bleen af ham herhjemme i weekenderne men det ender med våe bukser.
Han vil jo heller ikke have skiftet ble og vi har et værre hysteri når han skal skiftes. Dette har vi også givet som argumentation for at smide bleen, men det sidder jo ikke mentalt hos ham.
Gad vide om der ligger noget andet til grund, eller om vi bare skal tage det roligt.. (Vi har hørt, at nogle børn kan være bange for en autoritær voksen eller lign. og derfor ikke tør smide bleen). Dette genkender vi dog ikke, men man ved jo aldrig..
Jeg er tom for idéer og har lyttet til råd her, der og alle vegne fra UDEN held.
Vi udstråler ikke at det er et problem over for ham, men prøver at motivere ham.
Hvad gør vi?
Kh
Karoline