Brev:
Tisseri igen igen
21. november 2009
Alder:
3 år, 9 mdr.
Tisseri igen igen
Hej Helen
Så har vi igen problemer på tisse-fronten. Signe smed bleen i efterårsferien og det er gået rigtig godt. Der har indtil for nylig været nogle uheld i børnehaven, men det gik fint herhjemme og på udflugter/besøg hos familie og venner.
Nu går det så rimelig fint i børnehaven, men nu tisser hun så i bukserne herhjemme. Da jeg talte med hende om situationen i børnehaven, sagde hun, at det var fordi det var svært at komme med i legen igen, men hun kan vist ikke rigtig sætte ord på, hvad der er galt herhjemme.
Har du nogle ideer?
Når hun har haft uheld, har jeg sagt til hende, at jeg gerne vil have at hun skal tisse på toilettet, fordi jeg ved, at hun kan og vi har snakket om, at man skal sige til i god tid ellers går det i kludderskuddermudder som i den bog, du anbefalede. Det hele har virket fint, men som sagt nu tisser hun i bukserne, med mindre vi slæber hende derud og så sker det under skrig og skrål, fordi hun siger, at hun ikke skal. Jeg prøver så at aflede hende med at læse i en bog, mens hun sidder på toilettet, og så kommer der som regel en tår. Tror du bare, at vi skal køre helt faste toilettider igen?
Når vi er ude at handle, skal hun altid tisse, og så finder vi selvfølgelig kundetoilettet og der kommer også en tår, selvom hun tissede før vi gik hjemmefra.
Jeg er dybt frustreret.
Med venlig hilsen
Signes mor