Tisseri igen igen

21. november 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Tisseri igen igen

Hej Helen

Så har vi igen problemer på tisse-fronten. Signe smed bleen i efterårsferien og det er gået rigtig godt. Der har indtil for nylig været nogle uheld i børnehaven, men det gik fint herhjemme og på udflugter/besøg hos familie og venner.

Nu går det så rimelig fint i børnehaven, men nu tisser hun så i bukserne herhjemme. Da jeg talte med hende om situationen i børnehaven, sagde hun, at det var fordi det var svært at komme med i legen igen, men hun kan vist ikke rigtig sætte ord på, hvad der er galt herhjemme.

Har du nogle ideer?

Når hun har haft uheld, har jeg sagt til hende, at jeg gerne vil have at hun skal tisse på toilettet, fordi jeg ved, at hun kan og ...

Annonce

... vi har snakket om, at man skal sige til i god tid ellers går det i kludderskuddermudder som i den bog, du anbefalede. Det hele har virket fint, men som sagt nu tisser hun i bukserne, med mindre vi slæber hende derud og så sker det under skrig og skrål, fordi hun siger, at hun ikke skal. Jeg prøver så at aflede hende med at læse i en bog, mens hun sidder på toilettet, og så kommer der som regel en tår. Tror du bare, at vi skal køre helt faste toilettider igen?

Når vi er ude at handle, skal hun altid tisse, og så finder vi selvfølgelig kundetoilettet og der kommer også en tår, selvom hun tissede før vi gik hjemmefra.

Jeg er dybt frustreret.

Med venlig hilsen

Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin