Store tissebleer om morgenen og ondt i maven

8. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år

Store tissebleer om morgenen og ondt i maven

Hej Helen

Det er rigtigt lang tid siden.... tiden går jo hurtigt og Simone er nu 2 år. Det går generelt godt og jeg har lært at leve med hendes noget svingende indtag af mad. Hun trives og vokser normalt.

Jeg har 2 spørgsmål til dig og er mere noget jeg undre mig over og lige har brug for at få vendt.

1. Simnone har meget store tissebleer om morgenen og ofte må jeg skifte hende midt om natten pga en fyldt ble. Det skiftede pludselig fra den ene dag til den anden hvor bleerne var normal fyldt om morgenen til det jeg før beskrev. Hun får ikke anderledes kost og drikke. Hun får drikkelse til aftensmaden og så får hun typisk 2 æblebåde og lidt yoghurt inden sengetid. Er det noget der er normalt at det svinger med urin udskillelse om natten ? Mener at kunne huske min søn også havde perioder hvor bleerne var mere fyldte.

2. ...

Annonce

... Har i den sidste tid lagt mærke til at Simone klager over ondt i maven og dette kommer især i relation til afføring dvs lige lidt før. Hun har helt normal konsistens og farve af afføringen og har afføring hver dag. Hun snakker helt vildt godt og er god til at sætte ord på alt så tænker at hun jo bare fortæller at hun mærker noget i "maven " inden det sker ganske som vi selv mærker det, men bare ikke siger højt.

Det er mine tanker men samtidig kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke om det er noget jeg skal være opmærksom på da hun jo tidligere har haft kolik og forsnævret endetarm. Hun siger det næsten hver dag og viser meget tydeligt at det lige er i siden af maven... det nederste stykke ved tarmen faktsk og bliver også lidt ked af det i forbindelse med. Er det mon noget jeg skal følge op på hos en læge?

Hej fra Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder