Brev:
Store tissebleer om morgenen og ondt i maven
8. november 2009
Alder:
2 år
Store tissebleer om morgenen og ondt i maven
Hej Helen
Det er rigtigt lang tid siden.... tiden går jo hurtigt og Simone er nu 2 år. Det går generelt godt og jeg har lært at leve med hendes noget svingende indtag af mad. Hun trives og vokser normalt.
Jeg har 2 spørgsmål til dig og er mere noget jeg undre mig over og lige har brug for at få vendt.
1. Simnone har meget store tissebleer om morgenen og ofte må jeg skifte hende midt om natten pga en fyldt ble. Det skiftede pludselig fra den ene dag til den anden hvor bleerne var normal fyldt om morgenen til det jeg før beskrev. Hun får ikke anderledes kost og drikke. Hun får drikkelse til aftensmaden og så får hun typisk 2 æblebåde og lidt yoghurt inden sengetid. Er det noget der er normalt at det svinger med urin udskillelse om natten ? Mener at kunne huske min søn også havde perioder hvor bleerne var mere fyldte.
2. Har i den sidste tid lagt mærke til at Simone klager over ondt i maven og dette kommer især i relation til afføring dvs lige lidt før. Hun har helt normal konsistens og farve af afføringen og har afføring hver dag. Hun snakker helt vildt godt og er god til at sætte ord på alt så tænker at hun jo bare fortæller at hun mærker noget i "maven " inden det sker ganske som vi selv mærker det, men bare ikke siger højt.
Det er mine tanker men samtidig kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke om det er noget jeg skal være opmærksom på da hun jo tidligere har haft kolik og forsnævret endetarm. Hun siger det næsten hver dag og viser meget tydeligt at det lige er i siden af maven... det nederste stykke ved tarmen faktsk og bliver også lidt ked af det i forbindelse med. Er det mon noget jeg skal følge op på hos en læge?
Hej fra Charlotte