Renlighedstræning, flytning m.m.

5. november 2009

Kategori:
Alder:
4 år, 1 mdr.

Renlighedstræning, flytning m.m.

Hej Helen

Vi har i nogen tid forsøgt at få Sebastian på 4 år (fra september) renlig. Han vil i princippet også gerne af med bleen.

I samarbejde med børnehaven har vi lagt en plan om, at han skal tisse på toilettet hver 2.-3. time, og vi har købt bukser med elastik, som han nemt kan få op og ned. Det fungerer også fint, og han vil gerne være med til det. Nu har det kørt ca. 1 måned, men jeg synes stadig, at hans bleer er våde. Han er ikke ude og tisse om natten, og bleen er drivvåd om morgenen. Han siger ikke selv til, når han skal tisse og er stort set ligeglad med, at bleen er tung og våd.

I forhold til afførring benægter han trods alt ikke længere, når der er noget i ...

Annonce

... bleen. Men det er langt fra altid, at han siger til, når den trænger til at blive skiftet. Han vil kun lave afførring i bleen.

Om 2 måneder skal vi flytte, og han skal skifte institution om 3-4 måneder. Vi synes, at det kunne være rigtigt rart for ham selv, hvis han ikke brugte ble til den tid - men hvordan skal vi gribe det an?

Jeg går hjemme på barsel med lillesøster på 4 måneder, og efter nytår holder far 4 ugers barsel sammen med os for at få flytningen på plads. Alligevel bliver der meget at se til og mange store ændringer i tiden. Storesøster fylder 6 i januar og skal starte skole i februar, hvad vi først lige har fundet ud af i denne uge.

Så gode råd søges....
Mor til 3

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2