Brev:
Renlighedstræning, flytning m.m.
5. november 2009
Alder:
4 år, 1 mdr.
Renlighedstræning, flytning m.m.
Hej Helen
Vi har i nogen tid forsøgt at få Sebastian på 4 år (fra september) renlig. Han vil i princippet også gerne af med bleen.
I samarbejde med børnehaven har vi lagt en plan om, at han skal tisse på toilettet hver 2.-3. time, og vi har købt bukser med elastik, som han nemt kan få op og ned. Det fungerer også fint, og han vil gerne være med til det. Nu har det kørt ca. 1 måned, men jeg synes stadig, at hans bleer er våde. Han er ikke ude og tisse om natten, og bleen er drivvåd om morgenen. Han siger ikke selv til, når han skal tisse og er stort set ligeglad med, at bleen er tung og våd.
I forhold til afførring benægter han trods alt ikke længere, når der er noget i bleen. Men det er langt fra altid, at han siger til, når den trænger til at blive skiftet. Han vil kun lave afførring i bleen.
Om 2 måneder skal vi flytte, og han skal skifte institution om 3-4 måneder. Vi synes, at det kunne være rigtigt rart for ham selv, hvis han ikke brugte ble til den tid - men hvordan skal vi gribe det an?
Jeg går hjemme på barsel med lillesøster på 4 måneder, og efter nytår holder far 4 ugers barsel sammen med os for at få flytningen på plads. Alligevel bliver der meget at se til og mange store ændringer i tiden. Storesøster fylder 6 i januar og skal starte skole i februar, hvad vi først lige har fundet ud af i denne uge.
Så gode råd søges....
Mor til 3