Brev:
Rød numse og endnu et afføringspørgsmål
30. oktober 2009
Alder:
16 mdr.
Rød numse og endnu et afføringspørgsmål
Hej Helen.
Valdemar har i sit korte liv, aldrig døjet med rød numse..... liiiige indtil han startede i vs :(
Nu har han lige holdt "ferie" i en uge og der var intet, og allerede på anden dagen i vs startede det igen. Det er forskelligt om det er lidt eller meget, men synes at der mere eller mindre altid er noget.
Jeg har snakket med pædagogerne om, at Valdemars afføring ikke lugter så kraftigt gennem bleen, så de er opmærksomme på at tjekke ham en gang i mellem, og idag spurgte jeg en pædagog om de tørrede ham ordenligt af når de havde skiftet ham (han var nemlig knaldrød da jeg hentede ham, måtte næsten ikke vaske ham), og det mente hun at hun (de) gjorde..
det er ikke min fornemmelse at pædagogerne gør noget forkert ... ved de får skiftet ble inden lur (ca 11.15) og igen når de kommer op som standart og se ellers efter behov..
Pædagogen sagde at det måske kunne være fordi deres køkkenassistent laver meget krydret mad, hvad siger du til den forklaring??
Hun sagde også at hans afføring ofte lugter syrligt (og det synes jeg også det gør af og til). Hans afføring er meget grynet og tit kan man se hvad han har fået at spise aftenen før.. (mest grøntsager)
Jeg ved godt at jeg før har skrevet til dig ang aff. men føler lidt at det hænger sammen med den røde numse.
På mandag vil jeg kontakte min læge og få sendt en afføringsprøve ind 1 gang i ugen i 3 uger, og så må vi se..
Hvis den viser "blank" er jeg helt på herrens mark om hvad jeg så skal gøre, for det kan bare ikke passe at han skal være så rød hele tiden..
Skal lige siges at vi har prøvet forskellige bleer, bla. libero, aldis Vibelle, moltex (øko), rema 1000s og lige pt bruger vi pampers.
Vi bruger zinksalve når han er rød ... Er pathenol (??) salve ligeså godt, eller er det bedre??
Hvordan fungere det der med kolde kogtvands klude?? kan jeg evt bruge økologiske bomuldsvaskeklude til det?? og kan jeg forvente at pædagogerne vil hjælpe mig med det (f.eks. ligge kludene i en pose efter brug)??
Hilsen Maibrit.
Ps. beklager det lange brev, men synes det krævede så mange facts...
Ser MEGET frem til dit svar.