Renlig med afføring

28. oktober 2009

Kategori:
Alder:
4 år

Renlig med afføring

Hej Helen,

Jeg skrev i foråret til dig vedrørende gode råd til at få vores søn til at kvitte bleen. Nu er det næsten to mdr. siden han stoppede med at bruge ble om dagen. Det går meget fint med at tisse og han har havt utrolige få uheld hvor han har gjort sig våd i denne periode.

Han har stadivæk ikke lavet stort i toilettet. Han siger at han er bange og han tør ikke presse og give slip på afføringen når han sidder på toilettet. Jeg ved at det er ganske normalt, men problemet er at han har sin daglige afføring i sine underbukser. Han siger ikke fra og beder ikke om at få en ble på. Jeg har prøvet alt for at få ham til at lave i toilettet, men det vil han ikke endnu. Så har ...

Annonce

... jeg sagt til ham at han gerne må lave i bleen, men at han må sige til så han kan få en ble på i tide. Han siger at han skal sige fra, men det sker bare ikke.

Når jeg ser det på ham at nu er det nu, så bliver han vred og siger at han skal ikke lave stort. Han har gentagne gange prøvet at holde på afførningen og for at forbygge forstoppelse så har jeg ladet ham gå med ble nogle timer, da han har holdt sig for længe.

Har du nogle forslag hvordan vi kommer videre i denne nogle fastlåste situation? Det er bare så irriterende at tage lort op hele tiden. For tiden har han også diraeé så han må få et helt brusebad hver gang.

Jeg ser frem til et svar :=)

Med venlig hilsen
Lillian

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor