Brev:
Renlig med afføring
28. oktober 2009
Alder:
4 år
Renlig med afføring
Hej Helen,
Jeg skrev i foråret til dig vedrørende gode råd til at få vores søn til at kvitte bleen. Nu er det næsten to mdr. siden han stoppede med at bruge ble om dagen. Det går meget fint med at tisse og han har havt utrolige få uheld hvor han har gjort sig våd i denne periode.
Han har stadivæk ikke lavet stort i toilettet. Han siger at han er bange og han tør ikke presse og give slip på afføringen når han sidder på toilettet. Jeg ved at det er ganske normalt, men problemet er at han har sin daglige afføring i sine underbukser. Han siger ikke fra og beder ikke om at få en ble på. Jeg har prøvet alt for at få ham til at lave i toilettet, men det vil han ikke endnu. Så har jeg sagt til ham at han gerne må lave i bleen, men at han må sige til så han kan få en ble på i tide. Han siger at han skal sige fra, men det sker bare ikke.
Når jeg ser det på ham at nu er det nu, så bliver han vred og siger at han skal ikke lave stort. Han har gentagne gange prøvet at holde på afførningen og for at forbygge forstoppelse så har jeg ladet ham gå med ble nogle timer, da han har holdt sig for længe.
Har du nogle forslag hvordan vi kommer videre i denne nogle fastlåste situation? Det er bare så irriterende at tage lort op hele tiden. For tiden har han også diraeé så han må få et helt brusebad hver gang.
Jeg ser frem til et svar :=)
Med venlig hilsen
Lillian