Tilbagegang i renlighed

11. september 2009

Kategori:
Alder:
3 år

Tilbagegang i renlighed

Hej Helen.

Dette brev drejer sig om mine frustrationer vedr. Jakob på 3 år og hans renlighed. Han stoppede med ble omkring slutningen af juni i år, og fra dag et gik det super fint. Han klarede det SÅ flot og havde stort set ingen uheld overhovedet. Dem han havde var kun tis - han har aldrig lavet stort i bukserne. Selv om natten kunne han vågne og sige til, derfor røg også natbleen for nogle uger siden.

Til august startede han så i børnehave, og havde (som jeg også havde forventet) nogle flere uheld den første tid derefter. Det generede mig ikke, da jeg ved det er meget normalt ved børnehavestart. Og ganske rigtigt gik det også meget bedre efter den første uge.

Nu, efter halvanden måned i børnehaven, er det pludselig begyndt at gå meget ned ad bakke. Han har den sidste uges tid både lavet stort og tisset i bukserne mange gange i løbet af dagen, både i børnehaven og ...

Annonce

... herhjemme. Han ignorerer fuldstændig følelsen af at skulle på toilet, og heller ikke EFTER uheldet er sket, siger han noget til mig eller pædagogerne, men vi må selv opdage det. Det er ikke fordi han glemmer det, for ofte spørger vi ham om han skal tisse, hvortil han svarer nej, og 30 sekunder efter kan han tisse i bukserne.

Vi flyttede i ny lejlighed samme tid med, at han startede i børnehave, kan det være en reaktion på stress eller lign?
Min største bekymring er som sådan ikke, at han gør det. Det er mere det faktum, at han er fuldstændig ligeglad med, at han render rundt med det i bukserne, og at han selv ved påmindelse stadig ikke er interesseret i at gå på toilet. Han var jo tidligere meget opmærksom på det og da behøvede vi ikke en eneste gang om dagen minde ham om det.

Håber du kan hjælpe med en mulig forklaring, gode råd eller måske bare lidt beroligelse. :-)

Hilsen Tania

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder