Renlighed - 3 år, 6 mdr.

8. september 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Renlighed - 3 år, 6 mdr.

Hej Helen

Tak for dine tanker mht. Signes oplevelse i børnehaven. Hun virker slet ikke påvirket af det mere og børnehaven er netop igang med en handlingsplan og overvejelser om afskærmning af lågen.

Nu noget helt andet, nemlig renlighed. Vi gav Signe ble på igen, da jeg havde læst dit svar på mit spørgsmål om renlighed. Siden har vi kørt med faste toilettider og Signe er de fleste dage renlig mht. afføring. Det er straks noget andet med at tisse. Ind imellem er der en tør ble, men det er klart undtagelsen. Hun tisser gerne en tår på toilettet, når hun bliver sat der, men det giver altså ikke tørre bleer. Er det er en tilfældighed, når der er en tør ble efter 3 timer?

Afførring kan hun godt holde sig med. Igår pruttede hun, mens ...

Annonce

... hun spiste aftensmad, og hun sagde at hun skulle på toilettet, når hun havde spist, og da hun så kom på toilettet kom der også en ordentlig ladning. I dag havde hun så afføring 2 gange i bleen ovenikøbet med kort tid i mellem. Hun kom grinende og fortalte det.

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal reagere på det, for umiddelbart bliver jeg irriteret, når jeg ved, at hun kan holde sig dagen i forvejen og så idag vælger at lave det i bleen. Hun går altid afsides, når hun gør det i bleen, så hun er jo meget bevidst om det. Vi roser altid meget, når hun laver det ene eller andet på toilettet og hvis der er tis i bleen, så skifter vi den hver gang uden kommentarer.

Hvor står vi, og hvordan kommer vi videre?

Med venlig hilsen
Signes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine