Brev:
Renlighed - 3 år, 6 mdr.
8. september 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Renlighed - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen
Tak for dine tanker mht. Signes oplevelse i børnehaven. Hun virker slet ikke påvirket af det mere og børnehaven er netop igang med en handlingsplan og overvejelser om afskærmning af lågen.
Nu noget helt andet, nemlig renlighed. Vi gav Signe ble på igen, da jeg havde læst dit svar på mit spørgsmål om renlighed. Siden har vi kørt med faste toilettider og Signe er de fleste dage renlig mht. afføring. Det er straks noget andet med at tisse. Ind imellem er der en tør ble, men det er klart undtagelsen. Hun tisser gerne en tår på toilettet, når hun bliver sat der, men det giver altså ikke tørre bleer. Er det er en tilfældighed, når der er en tør ble efter 3 timer?
Afførring kan hun godt holde sig med. Igår pruttede hun, mens hun spiste aftensmad, og hun sagde at hun skulle på toilettet, når hun havde spist, og da hun så kom på toilettet kom der også en ordentlig ladning. I dag havde hun så afføring 2 gange i bleen ovenikøbet med kort tid i mellem. Hun kom grinende og fortalte det.
Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal reagere på det, for umiddelbart bliver jeg irriteret, når jeg ved, at hun kan holde sig dagen i forvejen og så idag vælger at lave det i bleen. Hun går altid afsides, når hun gør det i bleen, så hun er jo meget bevidst om det. Vi roser altid meget, når hun laver det ene eller andet på toilettet og hvis der er tis i bleen, så skifter vi den hver gang uden kommentarer.
Hvor står vi, og hvordan kommer vi videre?
Med venlig hilsen
Signes mor