Brev:
Mit barn tilbageholder sin afføring
26. maj 2004
Alder:
3 år
Mit barn tilbageholder sin afføring
Hej
Vi har et barn på snart tre år, der har problemer med afføring.
Hun vil ikke have afføring hverken i ble eller på potte, men går og holder sig. Det resulterer i at hun i dagevis ikke har afføring, og vi kan se på hende at hun, når hun har trang, holder sig.
Vi har forsøgt at give hende laktulose men det har ingen effekt. Vi har måtte ty til mikrolax, som hun bestemt ikke bryder sig om, men som har en ummidelbar effekt, der dog ikke er holdbar på sigt.
Hvad kan være grunden til et hun ikke vil af med afføring og hvad skal vi gøre?
Hilsen Anja