Brev:
Prutteble
23. august 2009
Alder:
3 år, 11 mdr.
Prutteble
Hej Helen
Vi har en søn på snart 4 år, som siden han var 3 år og 3 måneder har været helt blefri i dagtimerne med MEGEt få uheld. Han er virkelig god til at sige til i god tid, vi havde en kort og god afvænning, og han kan selv gå på toilettet, tisse og tørre sig bagefter.
Han bruger stadig natble, og vi kan se på mængden af urin, at han har brug for den. Det haster sådan set heller ikke.
Men, han VIL bare ikke lave stort på toilettet. Han vil have ble på. I sig sev er det ikke et problem, men det sker bare tit det, at han så først får lavet "prutter", når han skal i seng, hvor han får natble på, for han vil ikke bede om at få prutble på, selvom vi har sagt, at det må han da bare så gerne. Med hensyn til at "prutte" på toilettet, så har vi prøvet mange ting: synge imens, læse imens, sætte et lille bræt på, så han sidder bedre.
Problemet - synes vi - er, at han går og holder sig hele dagen, så han har tit ondt i maven om aftnen. Cirka hver tredie dag har han så ondt, at det smitter af på hans appetit (han spiser nærmest intet til aften de dage). Igen, han VIL bare ikke have ble på før han skal i seng.
Har du et godt råd?