Tisser i bukserne - 3 år, 5 mdr.

14. august 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Tisser i bukserne - 3 år, 5 mdr.

Kære Helen,

Jeg har en søn på snart 3 1/2 år, som er holdt op med at bruge ble om dagen for nogle måneder siden. En overgang havde han heller ikke ble på om natten, men da han tissede i sengen næsten hver nat, fik han bleen på. På trods af et enkelt uheld i ny og næ, synes jeg det er gået fint, men de sidste par dage har han tisset i bukserne mange gange om dagen.

Jeg tror det skyldes, at han i øjeblikket ikke er glad for at gå i børnehave; han har haft en lang ferie, hans bedste ven har været på ferie og der har været udskiftning i personalegruppen. Da han er et tryghedssøgende barn, som har det bedst i genkendelige rammer og med kendte personer, har det været svært for ham at komme tilbage til børnehaven (som i øvrigt er temmelig stor, og ...

Annonce

... derfor måske lidt uoverskuelig for ham).

Vi har snakket med personalet om det, og de gør hvad de kan for at skabe relationer mellem ham og andre børn og voksne, så han igen kan føle sig tryg og blive glad.

I mellemtiden er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal give ham ble på igen eller ej? Jeg tror, det går ham på, når han tisser (det er ikke bare dryp men hele tissetåre på gulvet, gaden, legepladsen...), men ved ikke, om det er forkert en periode at give ham ble på igen?

Han er tydeligvis ude af balance - er skiftevis vred, overgearet og ked af det, og han går med hele hånden i munden, når sutten ikke er der. Jeg vil gerne hjælpe ham, så han kommer igennem sin svære periode og bliver glad igen. Håber du har et råd.

Venlig hilsen
Merete

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder