Brev:
Tisser i bukserne - 3 år, 5 mdr.
14. august 2009
Alder:
3 år, 5 mdr.
Tisser i bukserne - 3 år, 5 mdr.
Kære Helen,
Jeg har en søn på snart 3 1/2 år, som er holdt op med at bruge ble om dagen for nogle måneder siden. En overgang havde han heller ikke ble på om natten, men da han tissede i sengen næsten hver nat, fik han bleen på. På trods af et enkelt uheld i ny og næ, synes jeg det er gået fint, men de sidste par dage har han tisset i bukserne mange gange om dagen.
Jeg tror det skyldes, at han i øjeblikket ikke er glad for at gå i børnehave; han har haft en lang ferie, hans bedste ven har været på ferie og der har været udskiftning i personalegruppen. Da han er et tryghedssøgende barn, som har det bedst i genkendelige rammer og med kendte personer, har det været svært for ham at komme tilbage til børnehaven (som i øvrigt er temmelig stor, og derfor måske lidt uoverskuelig for ham).
Vi har snakket med personalet om det, og de gør hvad de kan for at skabe relationer mellem ham og andre børn og voksne, så han igen kan føle sig tryg og blive glad.
I mellemtiden er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal give ham ble på igen eller ej? Jeg tror, det går ham på, når han tisser (det er ikke bare dryp men hele tissetåre på gulvet, gaden, legepladsen...), men ved ikke, om det er forkert en periode at give ham ble på igen?
Han er tydeligvis ude af balance - er skiftevis vred, overgearet og ked af det, og han går med hele hånden i munden, når sutten ikke er der. Jeg vil gerne hjælpe ham, så han kommer igennem sin svære periode og bliver glad igen. Håber du har et råd.
Venlig hilsen
Merete