Brev:
Blefri - 4 år
13. august 2009
Alder:
4 år
Blefri - 4 år
Hej Helen.
Vi er igang med at få vores søn på 4 blefri. Vi har egentlig forsøgt et par gange, da vi mente at han var ved at være klar. Børnehaven mente det samme. Men vi har droppet det igen da Jacob overhovedet ikke viste interesse i at gå på toilettet (når han er igang med leg) og tissede og lavede stort.
I vores sommerferie har han gået rundt uden ble og har selv flere gange sagt at nu skulle han tisse. Så vi mente at det var tid igen. De første dage gik det ok. Han havde mange uheld, på trods af at vi spørger ham ofte om han skal på toilettet. Og det ved vi jo at børn har i starten.
Vi har indført et klistermærkesystem - 1 klistermærke når han tisser og 2 når han gør stort. Det syntes at hjælpe men det er som om at vi er gået tilbage igen. Her idag da vi kom hjem fra børnehave, lagde jeg mærke til at han havde tisset. vi gik på toilettet og han var meget stolt. mindre end 10 minutter efter, laver han stort i bukserne. Det samme sker i institutionen. Han virker ikke engang påvirket af at gå rundt med stort og småt i bleen.
Han har flere gange sagt "Jeg bruger ikke ble mere, jeg er en stor dreng". Og de gange hvor han pludselig har sagt at han gerne ville have ble på, så har jeg sagt at vi desværre ikke havde nogen og opfordret ham til at bruge toilettet.
Mit spørgsmål er nu: Er han overhovedet klar til at smide bleen? Jeg har ikke noget imod at storvaske, men hvis det nu ikke er nu alligevel.
Med venlig hilsen
Moden med storvask