Næsten aldrig afføring

10. august 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Næsten aldrig afføring

Hej Helen

Så er vi her igen. Vores datter (13 mdr.) har næsten aldrig afføring og selv om vi både har været hos læge og sundhedsplejerske kan jeg ikke lade være med at bekymre mig meget om dette. Jeg forstår simpelt hen ikke hvor maden bliver af?? Godt nok er hun ikke nogen grovæder og har aldrig været det, men noget kommer der da ind. Og så skal det vel også ud eller hvad?

For ca. 1 ½ måned siden gik hun fra 2-3 gange om ugen over til kun at have afføring en gang om ugen – enkelte gange er der gået op til 10 dage. Et par gange har det været en lille smule hårdt når det endelig kommer ud, men som regel er det pyramideformet og formeligt. Sidste gang havde hun på trods af konsistensen, som var ok blød, svært ved det og blev ked af det. Hun havde afføring 5 gange på samme dag, det er 9 dage siden nu:(

Læge og sundhedsplejerske siger det ikke skal behandles ved mindre det kommer ud som hårde kugler, hun får feber eller andet.

Det "gik galt" i forbindelse med amme nedtrapning (uheldigvis blev det samtidigt meget varmt) så hun fik nok ikke den væske hun skulle bruge for at holde systemet i gang. Hun får dog væske nok nu, stadig lidt for meget mælk i ...

Annonce

... forhold til mad, men det går fremad hele tiden. Hendes kost er ikke voldsom varieret men sund, uden for meget sukker (lidt i f.eks boller og en halv deciliter tynd saft når temp. når de 30 grader). Hun bliver tilbudt alt hvad man skal bruge af fisk, kød, æg, brød, tykmælk, grøntsager og frugt men er meget selektiv og ofte småtspisende! 1 uge spiser hun næsten kun tykmælk med frugt en anden uge vil hun næsten kun have ris med grøntsags sovs osv. osv.

Før dette problem fik hun ikke engang mælk i løbet af natten, det gør hun nu da hun er startet i dagpleje og er blevet meget morsyg og søger trøst om natten.

Min mand og jeg er begge allergikere og vores datter har også høfeber og katte allergi. Kan det være noget hun ikke kan tåle? Hun er aldrig syg, ikke engang forkølet, glad og sprængfyldt med energi og godt humør. Efter sigende er hun også over gennemsnittet med sit sprog, finger motorik og ellers godt med, med alt andet. Går næsten selv nu. Lidt lille af sin alder men går til kontrol med dette, ser ellers sund og dejlig ud med elastikker på håndled og lår:)

Hvor bliver det af? Hvad kan vi gøre? – Sveskemos virker ikke!

Hilsen en bekymret mor (igen;)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene