Renlighed - 3 år

21. maj 2004

Kategori:
Alder:
3 år

Renlighed - 3 år

Jeg har en datter på 3 år et halvt år som har været renlig i næsten 1 år. Hun er nu 1. marts startet i børnehave, og siden den tid ja faktisk en måned før hun startede, begyndte hun at lave i bukserne i perioder op til 5 gange om dagen, bare lidt hver gang det er som om hun kan blive ved og ved.

Det siger sig selv at hun bliver meget rød i numsen og skriger næste hver gang vi skal vaske hende. Det siger også sig selv at det gør utrolig ondt på en selv, når man kan se at ens barn har utrolig ondet og skriger av av.

Det skal siges at det kun er i perioder det sker og der kan gå måneder imellem ...

Annonce

... hvor alting er godt. Vi har prøvet alt skældt ud/ikke sagt noget, men det ser ud som intet hjælper hun siger bare "det nåede jeg ikke".

Jeg har prøvet at forklare hende at det ikke ville gøre ondt hvis hun bare lod være at lave i bukserne, men det er fordi hun går med det i saå lang tid at numsen bliver rød. Men det budskab er hun måske for lille til at forstå?

Det skal siges at nu skal vi flytte om en par måneder og at hun skal være storesøster om 5 måneder, men alt dette er startet før. Vi kommer ingen vegne og føler vi slår i en pude.

Kan du hjælpe os?

På forhånd tak.
Bettina Olesen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin