Brev:
Renlighed - 3 år
21. maj 2004
Alder:
3 år
Renlighed - 3 år
Jeg har en datter på 3 år et halvt år som har været renlig i næsten 1 år. Hun er nu 1. marts startet i børnehave, og siden den tid ja faktisk en måned før hun startede, begyndte hun at lave i bukserne i perioder op til 5 gange om dagen, bare lidt hver gang det er som om hun kan blive ved og ved.
Det siger sig selv at hun bliver meget rød i numsen og skriger næste hver gang vi skal vaske hende. Det siger også sig selv at det gør utrolig ondt på en selv, når man kan se at ens barn har utrolig ondet og skriger av av.
Det skal siges at det kun er i perioder det sker og der kan gå måneder imellem hvor alting er godt. Vi har prøvet alt skældt ud/ikke sagt noget, men det ser ud som intet hjælper hun siger bare "det nåede jeg ikke".
Jeg har prøvet at forklare hende at det ikke ville gøre ondt hvis hun bare lod være at lave i bukserne, men det er fordi hun går med det i saå lang tid at numsen bliver rød. Men det budskab er hun måske for lille til at forstå?
Det skal siges at nu skal vi flytte om en par måneder og at hun skal være storesøster om 5 måneder, men alt dette er startet før. Vi kommer ingen vegne og føler vi slår i en pude.
Kan du hjælpe os?
På forhånd tak.
Bettina Olesen