Brev:
Af med bleen - 3 år, 5 mdr.
25. juli 2009
Alder:
3 år, 5 mdr.
Af med bleen - 3 år, 5 mdr.
Hej Helen
Min datter Signe er begyndt at sige, at hun ikke vil have ble på. Vi har lige været på ferie i campingvogn, hvor jeg den ene dag kom ind i vognen, hvor hun var ved at tage bukser af på toilettet, fordi hun skulle lave pølser. Hun har også sagt til mange gange for at skulle tisse, men når der så sker uheld, så bliver hun ked af det og vil have ble på igen og det tager et par dage, før hun får lyst igen.
Igår var hun på besøg hos en legekammerat, her gik det galt med både stort og småt, så idag står den på ble igen. Med bleen på sker det hele i bleen, selvom jeg har sagt til hende, at man sagtens kan gå på toilet selvom man har ble på. Hun har været på legebesøg uden ble før, hvor det gik rigtig fint.
Nu er ferien ved at være slut og spørgsmålet er så, hvordan vi tackler det i børnehaven. Hvad synes du? Skal vi lade hende styre det selv, hvorvidt hun vil have ble på, eller skal vi forsøge at skubbe lidt til hende? Hun blev jo storesøster for ca. 2 mdr. siden, så jeg har slet ikke gjort noget for at hun skulle blive renlig lige nu, men da hun selv tog initiativ fulgte jeg selvfølgelig med.
Du har skrevet meget om faste toilettider, det har jeg prøvet, men på ble-dagene vil hun slet ingenting.
Jeg ser frem til at høre dit syn på sagen.
Mange hilsner
Signes mor