Brev:
Renlighed, kommer ikke og siger til
25. juli 2009
Alder:
3 år, 1 mdr.
Renlighed, kommer ikke og siger til
Kære Helen
Jeg har en datter på 3 år og vi er hjemme begyndt at træne renlighed. Hun kommer ikke selv og siger hvornår hun skal på toilettet og hun laver aldrig noget når hun sidder der.
Potten gider hun ikke, så vi har et sæde til toilettet, som hun gerne vil sidde på, men har endnu ikke lavet noget, og vi har haft den 3 måneder.
Vi har de sidste uger her i ferien, prøvet at give hende trusser på uden ble, men hun kommer stadig ikke og siger til. Hun kommer og siger når hun har tisset i trusserne eller lavet afføring.
Hun ligner ikke en, der synes det er ubehageligt, men mere spændende.
Jeg tror godt, at hun kan mærke hvornår hun skal tisse, for hun sad i sin seng med trusser på, og da hun kom for at sige, at hun havde tisset var det på gulvet ved siden af sengen, så hun må jo have en fornemmelse for det.
Jeg har brug for gode råd til, hvordan vi kommer videre herfra.
Mange hilsner Lene