Brev:
Slippe for bleen
23. juli 2009
Alder:
3 år, 5 mdr.
Slippe for bleen
Hej Helen
Jeg skriver til dig, fordi vores søn på knap 3 ½ år beder om at slippe for bleen herhjemme, og det støtter vi ham selvfølgelig i.
Vi har igennem et stykke tid forsøgt at få ham til at tisse på toilettet på et særligt sæde til ham, og han har også gerne ville op på det, men har ikke kunne tisse. Vi har nu forsøgt med en potte og denne gang med meget bedre held. Vi har indført bestemte tider for potten (om morgenen, når vi vågner, når vi kommer hjem fra børnehave, inden badet, og inden sengetid), og han sætter sig villigt på potten og presser og presser, så der kommer for det meste også tis ud. Lige meget hvad så roser vi ham for forsøget, og han er meget stolt og viser gerne frem, når der er noget i potten.
Men Christian har rigtig mange uheld, så hans ønske om at gå uden ble stemmer ikke helt overens med virkeligheden. Vi er faktisk nået til et punkt, hvor vi er ved at have fået nok af at vaske og vaske efter der både er kommet stort og småt i underbukserne, på møbler, sengetøj og meget mere….
I stedet for rigtig underbukser har vi indkøbt nogle pottetræningsbukser (Imse Vimse – hvis du kender dem?) men de klarer ikke rigtig de mængder tis, der kommer. Buksebleer betragter han som bleer, og det vil han helst undvære, og vi vil gerne honorere det ønske.
Vi forsøger at tage det her med godt mod, og ved også godt, at det er en proces, men kan du give lidt fif?
Er vi gået for tidligt i gang?
Christian siger aldrig til før han skal tisse, men tit, når han er blevet våd. For det meste fortæller han også at han har haft afføring (kalder det tis) og vil gerne skiftes.
Vi træner kun med bukser herhjemme, og Christian har også selv sagt at han vil have ble på i børnehaven. Det er vist også meget godt. :-)
Venlig hilsen
Christians mor