Brev:
Pottetræning, bleafvænning o.s.v.
14. juni 2009
Alder:
20 mdr.
Pottetræning, bleafvænning o.s.v.
Hej Helen
Jeg er lidt forvirret omkring alt det dér med pottetræning o.s.v.; tror det er et emne, der fylder meget for førstegangsforældre, for det er svært at ha´en klar holdning om, før man selv har et barn, der nærmer sig den blefri alder.
Jeg har en svigermor, en sviger-farmor og et par kollegaer, der synes jeg har dummet mig gevaldigt ved ikke at have sat Aliah på potte for længst! Det skulle hun have være vænnet til allerede fra da hun lærte at sidde selv, for nu vil det tage meget længere tid og blive meget mere besværligt at vænne hende fra bleen, siger de... men når jeg læser herinde og når jeg "googler" bleafvænning, så står der jo nærmest at jeg ikke skal forvente overhovedet at gå i gang med afvænning før ved 3 årsalderen?!
Jeg synes måske bare det er lidt som med tudekoppen; først vænner man dem til at drikke af en tud, for så at lære dem at drikke af en rigtig kop. Behøver hun at lære at sidde på en potte før et toilet?
Aliah kommer ofte og siger til når hun har noget i bleen - både stort og småt - og jeg tror også hun kan begynde at mærke når hun tisser, men det er jo svært at være sikker uden at sku´flå bleen af hende for at tjekke.. hun vil altid med på wc for at se hvad mor og far laver og vil også gerne sidde på sit eget toiletbræt og kigge ned i vandet. Dog kun med bleen på!
Nu vil jeg gerne høre, om jeg har spillet helt fallit og ALDRIG får et renligt barn;)
Vi, far og jeg, har talt en smule om, at prøve at tage bleen af hende henover sommeren...hvis det altså bli´r sommer?! Hvad synes du?
På forhånd tak.
Sine