Tisser pludseligt i bukserne...

8. juni 2009

Kategori:
Alder:
4 år, 3 mdr.

Tisser pludseligt i bukserne...

Hej Helen

Vi har pludseligt fået det problem, at vores ældste datter på godt og vel 4 år er begyndt, at tisse i bukserne. Ofte flere gange om dagen. Hun har været renlig om dagen i snart 2 år og der har da været uheld en gang i mellem...men ikke som nu - hvor hun slet ikke er i stand til, at holde sig. Hun kan godt tisse i bukserne med 1 til 2 timers mellemrum. Det har stået på i nogle uger.

Jeg har spurgt hende om hun har ondt når hun tisser. Men det svarer hun nej til. Vi er ...

Annonce

... enige om ikke, at skælde ud når det sker...men det kan være meget frustrerende og nogle gange ender jeg med, at skælde ud alligevel, hvilket jo ikke gavner noget som helst :-(

Hun bruger stadig ble om natten og den er godt tissetung om morgenen. Nogle gange falder hun i søvn på sofaen om eftermiddagen, hvor hun så får lov til, at tage sig en lille lur - men også der tisser hun i bukserne, så vi giver hende ble på, hvis hun virkelig trænger til en morfar.

Er dette tissemønster normalt?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor