Brev:
Tager bleen af, den lille bandit
8. juni 2009
Alder:
2 år, 10 mdr.
Tager bleen af, den lille bandit
Kære Helen
Så nærmer vi os 3. år i sagaen om Ingrid og hendes mor :) Og med den nye alder, nye udfordringer.
Ingrid fylder tre i august, og der sker rigtigt meget i hendes lille liv pt. Hun er for en uge siden startet i børnehave, og det går over al forventning, selvom hun pludselig fra den ene dag til den anden er begyndt at stamme - givetvis en reaktion på den nye institution, som vi dog har et rigtigt godt indtryk. Det stresser vi ikke over, men er tålmodige og giver hende tid til at tale ud. Det er mest når hun skal i gang med sætningerne "Må må må jeg godt få en is?" Det går givet over igen, tænker jeg.
Så skal hun være storesøster om knapt tre måneder, og det - sammen med maven - fylder meget, fornemmer jeg. Hun vil pludselig begynde at amme hos mig - til trods for at det aldrig lykkedes, da hun var spæd, det lille pus - og hun går igennem nogle store humørsvingninger, hvad vi i videst mulige omfang forsøger at rumme efter bedste evne. Hun er for lille til at forstå at hun reagerer på det, men vi forsøger at hjælpe hende så godt vi kan med at sætte ord på, og ellers ikke tale alt for meget om den kommende lillesøster.
MEN - der hvor hun lige nu er svær at rumme, er hendes seneste påfund, nemlig at tage bleen af, om dagen, og især om aftenen. Som du ved, har vi næsten altid haft store problemer med at få hende til at sove om aftenen, selvom vi håber det nu bliver bedre med den nye institution. Sover hun derimod forsat kl. 22:30, kan hun nå at tage bleen af mindst ti gange i løbet af en aften - og så kan vi jo ikke bare ignorere hende, som vi nogengange gør, når hun står ud af sin seng. Vi giver hende selvsagt body på, men den kan hun også pille af - og sidder derefter stolt og siger "Se mor, jeg har tisset på puden, men jeg må ikke tage bleen af".
Argh - er det et tegn på at hun er klar til pottetræning, eller bare et tegn på at hun har en mission om at drive mig til vanvid? :) Jeg ved godt at det nok hænger sammen med alt det ovennævnte, men what to do?
Tips, tricks, ideer, bleer der ikke kan tages af, modtages med kyshånd.
Bedste hilsner
Ingrids Mor