Brev:
Af ned bleen
6. maj 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
Af ned bleen
Kære Helen,
Min søn er nu 3 år og 6 mdr. Han viser stadivæk ingen interesse for toilettet. Han er meget bevidst om at han skal tisse fordi hvis han ikke har ble på bliver han helt hyserisk hvis han skal tisse. Han råber og skriger om at få bleen på. Han har aldrig tisset i toilettet endnu. Han vil simpelten ikke høre tale om det. Han har også afføring i bleen og kan ikke lide at blive skiftet når han har lavet stort.
Jeg aner bare ikke hvad jeg skal stille op. Han er den eneste i børnehaven som har ble på om dagen. Det virker som om at han er meget bange for at lave noget i toilettet.
Synes du at det vil komme af sig selv? Hvad synes du jeg skal gøre i situationen? Jeg har virkelig prøvet at snakke med ham og har også lavet toilet besøgene så rare og behagelige som muligt. Men det nytter bare ikke noget for han går helt i sort hvis man bare nævner toilettet for ham.
Jeg sætter stor pris på din hjælp.
Venlig hilsen
Lillian