Af ned bleen

6. maj 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Af ned bleen

Kære Helen,

Min søn er nu 3 år og 6 mdr. Han viser stadivæk ingen interesse for toilettet. Han er meget bevidst om at han skal tisse fordi hvis han ikke har ble på bliver han helt hyserisk hvis han skal tisse. Han råber og skriger om at få bleen på. Han har aldrig tisset i toilettet endnu. Han vil simpelten ikke høre tale om det. Han har også afføring i bleen og kan ikke lide at blive skiftet når han har lavet stort.

Jeg aner bare ikke hvad jeg skal stille op. Han ...

Annonce

... er den eneste i børnehaven som har ble på om dagen. Det virker som om at han er meget bange for at lave noget i toilettet.

Synes du at det vil komme af sig selv? Hvad synes du jeg skal gøre i situationen? Jeg har virkelig prøvet at snakke med ham og har også lavet toilet besøgene så rare og behagelige som muligt. Men det nytter bare ikke noget for han går helt i sort hvis man bare nævner toilettet for ham.

Jeg sætter stor pris på din hjælp.

Venlig hilsen

Lillian

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor